Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Državni zbor potrdil spremembe zakona za lažjo in varnejšo uporabo elektronske identitete

Državni zbor Republike Slovenije je na 35. redni seji sprejel Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o elektronski identifikaciji in storitvah zaupanja (ZEISZ-A), ki prinaša pomembne posodobitve na področju elektronske identifikacije, varne rabe digitalnih storitev in uskladitev z evropsko uredbo eIDAS 2.0 (Elektronsko identifikacijo, avtentikacijo in skrbniške storitve).

Glavne novosti zakona 

Sredstvo elektronske identifikacije tudi za najmlajše 

Poglaviten namen predlaganega zakona je prilagoditev veljavne ureditve v Zakonu o elektronski identifikaciji in storitvah zaupanja (ZEISZ) noveli Zakona o osebni izkaznici, ki je s spremenjeno ureditvijo na področju biometrične osebne izkaznice v celoti odpravila starostno omejitev za pridobitev elektronske osebne izkaznice. Spremembi obeh zakonov omogočata, da bodo starši lahko že ob rojstvu otroka pridobili elektronsko osebno izkaznico novorojenčka, na kateri je nameščeno sredstvo elektronske identifikacije nizke ravni zanesljivosti, zato jo je mogoče uporabljati namesto kartice zdravstvenega zavarovanja pri obisku zdravnika, v lekarni in pri koriščenju ostalih zdravstvenih storitev.  

Večja varnost in usklajenost z Evropo 

Zakon prinaša spremembe, povezane z evropsko uredbo eIDAS 2.0, ki določa skupna pravila za elektronsko identiteto in storitve zaupanja v vseh državah EU. Vzpostavlja se enotna kontaktna točka za področje storitev zaupanja, elektronske identifikacije in evropske denarnice za digitalno identiteto, ki jo bo vodila Inšpekcija za informacijsko družbo. 

Uporaba elektronske identitete samo po pravilih 

Zakon sedaj jasno določa, da nihče ne sme uporabljati tujega digitalnega potrdila ali elektronske identitete. To pomeni, da tujih gesel, ključev ali potrdil ne smemo uporabljati, saj predstavljajo osebno identiteto v digitalnem svetu. 

Lažje do digitalnega potrdila 

Po novem bodo zahtevke za pridobitev digitalnega potrdila lahko sprejemale tudi javne agencije, za svoje uslužbence pa centri za socialno delo, kar bo olajšalo poslovanje in razbremenilo druge državne organe. 

 

Pooblastila – brez papirjev in brez poti na upravno enoto 

Olajšuje se tudi postopke v zvezi z ustvarjanjem elektronskih pooblastil za opravljanje e-storitev po pooblaščencu. Na ta način bomo lahko na enostaven način podali pooblastilo drugi osebi, da bo v našem imenu opravljala tiste elektronske storitve, na katere se pooblastilo nanaša npr. oddala vlogo na portalu eUprava ali dostopala do portala zVEM.