Mladi za mlade: nadaljujemo kampanjo Do dobre energije brez energijskih pijač
Akcija je del aktivnosti, ki jih Ministrstvo za zdravje izvaja v sodelovanju z NIJZ in številnimi drugimi organizacijami pod krovnim sloganom »Izberi svojo energijo. Do dobre energije brez energijskih pijač«.
V akciji tokrat nagovarjamo predvsem mlade. Naš cilj je, da bi do energijskih pijač razvili kritičen odnos, ter da bi se bolje zavedali zdravih alternativ, s katerimi se bodo lažje spopadali z vsakodnevnimi izzivi. To so predvsem zdrava prehrana, več športa in dober spanec. Z zdravim življenjskim slogom se bo izboljšalo tudi njihovo počutje.
»Poraba energijskih pijač med mladimi narašča, starostna meja uživanja pa se znižuje,« opozarja Vesna Marinko, generalna direktorica Direktorata za javno zdravje z Ministrstva za zdravje, in poudarja: »Energijske pijače so pogosto videti kot nekaj nedolžnega in vabljivega, nekaj, kar pomaga zdržati dan, poveča koncentracijo. Mladi jih pogosto uživajo tudi zaradi vrstniškega pritiska oziroma »ker so kul«. To kampanjo zato usmerjamo posebej v mladostnike. V preteklosti smo aktivnosti usmerjali predvsem v starše, učitelje in trenerje, v tej kampanji pa so mladi tudi sooblikovalci vsebin in sporočil, ki so jim namenjene. Želimo, da se vprašajo, zakaj sploh posegajo po energijskih pijačah in kaj je zanje dobro. Pomembno je, da se zavedajo, da obstajajo boljše alternative.«
Kampanja ozaveščanja o nevarnostih uživanja energijskih pijač med otroki in mladostniki, ki jo že več leti izvajamo v sodelovanju z Nacionalnim inštitutom za javno zdravje (NIJZ), stroko in nevladnim sektorjem, je skupen odziv na visok porast porabe in normalizacijo pitja energijskih pijač v tej skupini.
Pri tem poudarjamo, da niti ena sestavina energijskih pijač – kofein, tavrin, sladkor, glukuronolakton – ni primerna za otroke in mladostnike. Ne gre za nevtralne pijače, temveč izdelek s ciljno oglaševalsko strategijo, ki igra na potrebe mladih po energiji, pripadnosti in uspehu. Prav je, da to igro razumejo. Kofein in druge snovi v teh pijačah lahko resno vplivajo na njihov razvoj.
Spremljajte nas na naših socialnih omrežjih Facebook in Instagram.
Z namenom, da mlade opolnomočimo za boljšo skrb za njihov življenjski slog, jeseni v sodelovanju z Evropsko komisijo, Unicefom in angleško organizacijo Bite Back organiziramo usposabljanja za mladinske organizacije, da bodo lahko bolje zagovarjala zdravstvene interese mladih v prihodnosti.
Več vsebin: letak Energijske pijače niso za otroke in mladostnike
Uvodni filmček v akcijo Mladi za mlade: Energijske pijače niso primerne za otroke in mladostnike si lahko ogledate na naši Youtube strani.