Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Les nam zagotavlja najvišjo kakovost bivanja

Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport in SPIRIT Slovenija že več let izvajata promocijske aktivnosti za spodbujanje uporabe lesa ter ozaveščata o njegovih prednostih. Tudi to jesen pripravljata vrsto projektov: RTV Slovenija bo premierno predvajal 5. in 6. del dokumentarnega filma Uporabimo les ter nove oddaje TV Ambienti, potekala bo tudi nacionalna oglaševalska kampanja »Uporabimo les«.

Slovenija je bogata z gozdovi, v katerih je obilo kakovostnega lesa, ki nudi široko možnost uporabe in oblikovanja. Les zagotavlja najvišjo kakovost bivanja, saj omogoča hitro, natančno, okolju prijazno, varno, zdravo in energetsko učinkovito bivanje.

Dokumentarni film 'Uporabimo les', peti in šesti del

SPIRIT Slovenija je skupaj z Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport naročil produkcijo dveh novih dokumentarnih filmov 'Uporabimo les', ki sta nadaljevanje prvih štirih, ki so že bili predvajani na RTV Slovenija. Dokumentarna filma prikazujeta zgodbe posameznikov in podjetij, ki v lesu prepoznavajo material prihodnosti, priložnost za gospodarski razvoj in ohranitev okolja za prihodnje generacije.

Premiera petega dela dokumentarnega filma 'Uporabimo les' bo v ponedeljek, 8. septembra 2025, ob 17.45, na prvem programu TV Slovenija, premiera šestega dela pa bo na sporedu v ponedeljek, 15. septembra 2025, ob 17.45, na prvem programu TV Slovenija.

Nove oddaje TV Ambienti

Agencija se skupaj z ministrstvom že vrsto let vsebinsko vključuje tudi v oddaje TV Ambienti (štiri oddaje so predvajane v spomladanski in štiri oddaje v jesenski sezoni oddaj), katerih namen je predstaviti trajnostne domove in koristi bivanja z lesom za človeka in okolje. Oddaje so na sporedu ob sobotah, ob 18.10, na prvem programu TV Slovenija.

Oglaševalska kampanja »Uporabimo les«

Oglaševalska kampanja »Uporabimo les« bo potekala na spletu, na televiziji od 15. septembra 2025 dalje, velikih obcestnih plakatih od 18. septembra 2025 dalje, pa tudi na avtobusih ter spletni strani www.uporabimo-les.si in You tube kanalu agencije. Podobno kot v preteklih kampanjah je namen promocijskih aktivnosti ozaveščati slovensko splošno in strokovno javnost o prednostih lesa pri gradnji in opremi bivalnih prostorov. Ljudje imajo še vedno veliko predsodkov glede uporabe lesa, prav zato je komunikacija usmerjena v predstavitev številnih prednosti lesa tako za človeka kot za okolje.           

Letošnja novost oglaševalske kampanje sta avatarka GAIA in 360 stopinjski video ogled in sprehod skozi leseno montažno hišo na spletni strani kampanje.

AI avatarka GAIA

GAIA je spletna sogovornica prihodnosti – AI asistent v človeški podobi, ki združuje človečnost in tehnologijo v edinstveno izkušnjo, dostopno na klik. Uporabnikom omogoča naraven pogovor v realnem času, saj temelji na naprednem procesiranju glasu in besedila, ki zagotavlja takojšnje odzive. Posebna prednost je njena večmodalna zasnova: razume govor, prikazuje obrazne odzive in se uči iz interakcij. V ozadju jo poganja lastna vektorska baza znanja, kar omogoča bolj natančne in personalizirane odgovore kot generični modeli. Obiskovalec spletne strani www.uporabimo-les.si lahko na interaktiven način zastavi avatarki GAII različna vprašanja s področja lesa (na primer o prednostih lesa pri gradnji, vplivu lesa na okolje in človekovem počutju, potresni in požarni varnosti lesa in drugo).

360-stopinjski sprehod skozi leseno montažno gradnjo

Interaktivni 360-stopinjski video uporabniku omogoča, da se sprehodi skozi notranjost lesene montažne hiše kar prek spletne strani in spozna številne prednosti lesa, ki omogočajo najvišjo kakovost bivanja. S pogledom v vse smeri se odpre občutek, kot da stoji sredi prostora in sam raziskuje arhitekturne rešitve. Optimiziran je za vse zaslonske naprave, zato ga lahko vsakdo doživi intuitivno – brez posebnih očal ali dodatne opreme. Gre za izkušnjo, ki presega običajno vizualizacijo in leseno gradnjo predstavi kot monumentalno potovanje v prihodnost trajnostne arhitekture.

Ker les za Slovenijo predstavlja izjemno priložnost in prihodnost, bosta SPIRIT Slovenija in ministrstvo še naprej nadaljevala s sistematično in usmerjeno promocijo za večjo porabo lesa ter s tem spodbujala rast in razvoj ter konkurenčnost slovenske lesno predelovalne industrije.