Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Redna koordinacija s predstavniki občin

Državni sekretar in vodja Službe za obnovo po poplavah in plazovih Boštjan Šefic se je danes sestal s predstavniki Skupnosti občin Slovenije, Združenja občin Slovenije ter Združenja mestnih občin Slovenije.

Delovni pogovor je bil namenjen pregledu aktualnih aktivnosti v občinah in zagotavljanju nadomestnih zemljišč za lastnike stanovanjskih objektov, ki bodo odstranjeni na podlagi 151.a člena Zakona o interventnih ukrepih za odpravo posledic poplav in zemeljskih plazov iz avgusta 2023.

Uvodoma je bil izpostavljen velik obseg opravljenega dela v zadnjih dveh letih ter število pripravljenih oziroma projektov, ki so že v izvajanju. Poudarjeno je bilo, da je ključnega pomena, da dela ne zastanejo, da se dosledno sledi izvajanju sprejetih programov, hkrati pa morajo biti vsi projekti izvedeni kakovostno. Pri tem je ključnega pomena, da tako občine kot državni organi jasno določijo in uskladijo prioritete.

Predstavnikom občin so bile predstavljene informacije o poročanju Vladi Republike Slovenije na seji v juliju 2025, ter o ponovnem poročanju, ki je načrtovano za konec septembra 2025. Ob tem je bilo poudarjeno, da mora Služba za obnovo po poplavah in plazovih zagotoviti izvajanje programov za odpravo posledic avgustovske naravne nesreče iz leta 2023 ter dosledno preverjati procese, ki so jih državni organi sprejeli za odpravo morebitnih pomanjkljivosti pri izvedbi sanacijskih ukrepov.

V nadaljevanju so bile prisotnim posredovane informacije o delnem vračanju finančnih sredstev, ki so jih občine prejele kot predplačilo za obnovo po naravni nesreči iz avgusta 2023. Vračilo prejetih sredstev predplačila izhaja iz dejstva, da občine v roku enega leta niso sklenile pogodbe za izvedbo nujnih del oziroma niso pridobile računov za opravljena dela. Zagotovljeno je bilo, da nobena občina zaradi tega ukrepa ne bo oškodovana, ker so sredstva zagotovljena za vse projekte ali njihovo dokončanje v rednem programu in ta okoliščina ne bo ogrozila dokončanja oziroma izvedbe vseh načrtovanih projektov.

Sledil je pogovor o opravljenem pregledu stanja občinskih mostov, ki ga je po avgustovskih poplavah leta 2023 opravila Državna tehnična pisarna na podlagi 44. člena Zakona o obnovi, razvoju in zagotavljanju finančnih sredstev v najbolj prizadetih občinah. Predstavniki občin so bili pozvani, naj priporočila natančno pregledajo ter ukrepajo predvsem tam, kjer je stanje mostov zelo slabo, ne zaradi posledic poplav leta 2023, temveč zaradi pomanjkljivega vzdrževanja.

Na sestanku so predstavniki občin predstavili svoje izkušnje glede celotne sanacije ter izzive, s katerimi se soočajo tako na terenu kot v administrativnem procesu. Izpostavljene so bile predvsem potrebe po poenotenih zahtevah in administrativnih postopkih za uvrščanje sanacijskih projektov z namenom učinkovitega črpanja sredstev iz Sklada za obnovo. Zaradi velikega obsega projektov na posameznih občinah je bilo izraženo pričakovanje po izboljšanem pregledu stanja v procesu uvrščanja posameznih projektov v Načrt razvojnih programov (NRP) in sklepanja pogodb. Prav tako predstavniki združenj izpostavili potrebo po jasnih in enotnih navodilih za izvajanje določenih postopkov v sanacijskem procesu, saj bi takšna navodila preprečila odstopanja od zahtev državnih organov pri izvedbi posameznih procesov. Predstavniki službe so se strinjali, da so enotna navodila pomembna za učinkovito izvajanje nalog, zato bodo občine na podlagi sprejete novele Zakona o obnovi, razvoju in zagotavljanju finančnih sredstev prejele usmeritve za prodajo občinskih zemljišč, namenjenih upravičencem, katerih objekti bodo odstranjeni zaradi ogroženosti.

Po začetnih pripombah na recenzije Državne tehnične pisarne je bila poudarjena vzpostavljena dobra praksa, ki je bila uvedena z namenom pohitritve, in sicer redna srečanja med občinami, projektanti in recenzenti Državne tehnične pisarne z namenom pregleda in razreševanja odprtih zadev na občinskih projektov. Predstavniki vseh treh združenj so enotno ocenili, da celotna služba dobro opravlja svoje delo in poslanstvo, zato se bo skupno delo intenzivno nadaljevalo.

Državni sekretar Boštjan Šefic je poudaril, da je ključno, da občine morebitne težave ali izzive izpostavijo takoj ob njihovi identifikaciji. Vse informacije z današnjega srečanja bodo posredovane pristojnim državnim organom za učinkovito razreševanje odprtih vprašanj, s ciljem nadaljnjega aktivnega pristopa k sanaciji.