Vložitev zahtevka za znižanje ali vračilo kupnine za nakup vzmetnice Swiss+Bed podjetja KANES d.o.o.
O tem smo javnost obvestili tukaj.
Dodatno je bilo v okviru poslovanja omenjenega podjetja ugotovljeno tudi:
- da je podjetje uporabilo nepošteno poslovno prakso s tem, ko vrši oglaševanje »180 dni za preizkus vzmetnice«, in 180 testnim obdobjem pri prodaji vzmetnic na spletni strani in na vseh družbenih omrežjih, kjer oglašuje na navedeni način, saj pri navedenem oglaševanju ob upoštevanju vseh značilnosti in okoliščin ter omejitev sredstva komuniciranja izpusti bistvene informacije, ki jih glede na dejanske okoliščine povprečen potrošnik potrebuje za sprejem odločitve o poslu (nakupu) ob poznavanju vseh pomembnih dejstev, in tako povzroči ali bi utegnilo povzročiti, da povprečen potrošnik sprejme odločitev o poslu, ki je sicer ne bi sprejel, in sicer informacije o vračilu kupnine v obliki dobropisa in strošku reciklaže v višini 79,00 EUR (Veza: Odločba št. 0610-1605/2025-6 z dne 22. 5. 2025 - pravnomočna dne 27. 6. 2025);
- da je podjetje uporabilo nepošteno poslovno prakso s tem, ko vrši oglaševanje mnenj kupcev oziroma njihovih ocen blaga - vzmetnic in z navedbo »Zaupa nam +75.000 slovenskih družin« na spletni strani, ki deluje v okviru poslovanja podjetja, in s tem potrošnikom zagotavlja dostop do ocen izdelkov, ki so jih podali potrošniki, pri čemer pa na spletni strani ne zagotovi bistvenih informacij o tem, da so objavljene ocene podali potrošniki, ki so izdelek dejansko uporabili ali kupili, in kako to zagotavlja, s čimer utegne povzročiti, da povprečen potrošnik sprejme odločitev o poslu (nakupu), ki je sicer ne bi sprejel (Veza: Odločba št. 0610-3102/2025-3 z dne 5. 6. 2025 - pravnomočna dne 10. 7. 2025).
Potrošniki, ki so bili zaradi zgoraj navedene uporabe nepoštene poslovne prakse podjetja KANES, prodaja pohištva d.o.o. oškodovani, lahko na podlagi 55. člena Zakona o varstvu potrošnikov od podjetja zahtevajo znižanje kupnine ali odstopijo od pogodbe in zahtevajo vračilo plačanega zneska. Potrošniki, ki se bodo odločili za uveljavljanje enega od omenjenih zahtevkov, morajo vrniti blago podjetju, in sicer v 14 dneh od uveljavitve zahtevka, podjetje pa jim je dolžno v 14 dneh od prejema zahtevka vrniti plačani znesek ali del kupnine.
V zvezi z zgoraj navedenim Tržni inšpektorat RS izrecno pojasnjuje, da je pri podjetju ugotavljal le uporabo nepoštene poslovne prakse, ni pa opravljal presoje skladnosti konkretnega izdelka.