Vložitev zahtevka za znižanje ali vračilo kupnine - VITALIUS d. o. o.
Ugotovljeno je namreč bilo, da je podjetje s tem, ko predstavniki podjetja po telefonu kličejo potrošnike in jih vabijo na brezplačne meritve stanja telesa, pri čemer pa jasno, razumljivo in nedvoumno ne opredelijo komercialnega namena vabljenja na te meritve, to je prodaje izdelkov (prehranskih dopolnil) na meritvah, utegnilo povzročiti, da povprečen potrošnik sprejme odločitev o obisku meritve stanja telesa in/ali nakupu izdelka – prehranskega dopolnila, ki je sicer ne bi sprejel. S takšnim načinom poslovanja je lahko prišlo do oškodovanja potrošnikov, saj so ti sprejeli odločitev o poslu (se odločili za nakup izdelkov), ki je sicer ne bi.
Podjetju VITALIUS, posredništvo in trgovina, d.o.o., Prušnikova ulica 40, 2000 Maribor, je Tržni inšpektorat RS prepovedal tudi uporabo agresivne poslovne prakse, ki jo podjetje uporablja v razmerju do potrošnikov s tem, ko na samih dogodkih, torej brezplačnih meritvah stanja telesa, z uporabo aparata za merjenje odstopanj v telesu z uporabo kvantno magnetne resonančne analize – »Quantum analyzer«, samega poteka meritve stanja telesa, z uporabo besednih zvez, ki dopuščajo pričakovanje, da gre za preiskave, ki se sicer izvajajo v zdravstvenih ustanovah (na primer »preventivni pregled«, »pregled vitaminov in mineralov«, »analiza telesa«, »analiza organov«, »kontrola«) ustvarja pri povprečnemu potrošniku vtis, da gre za ugotavljanje in določanje njegove bolezni, torej za ugotavljanje zdravstvenega stanja in da meritve izvajajo zdravstveni delavci, nato pa rezultate meritev, ki jih potrošnikom izvajalec meritev izroči na listu rezultatov meritev - »Quantum analyser results«, na katerem na primer navaja izraze »zamaščena jetra«, »zakisanost telesa«, »pokličite za kontrolo«, potrošnikom predstavi tako, da pri njih ustvari vtis, da so slabega zdravja in da jim bo za izboljšanje zdravja pomagalo prehransko dopolnilo, ki ga prodaja na teh dogodkih, s čimer z nedopustnim vplivanjem in v škodo potrošnikov bistveno zmanjša ali bi utegnil zmanjšati svobodo izbire, presoje ali ravnanja povprečnega potrošnika v zvezi z nakupom prehranskega dopolnila ter s tem povzroči ali utegne povzročiti, da potrošnik sprejme odločitev o poslu, torej nakupu prehranskega dopolnila, ki je sicer ne bi sprejel.
Potrošniki, ki so bili zaradi zgoraj navedene uporabe nepoštene poslovne prakse podjetja VITALIUS, posredništvo in trgovina, d.o.o., oškodovani, lahko na podlagi 55. člena Zakona o varstvu potrošnikov od podjetja zahtevajo znižanje kupnine ali odstopijo od pogodbe in zahtevajo vračilo plačanega zneska. Potrošniki, ki se bodo odločili za uveljavljanje enega od omenjenih zahtevkov, morajo vrniti blago podjetju, in sicer v 14 dneh od uveljavitve zahtevka, podjetje pa jim je dolžno v 14. dneh od prejema zahtevka vrniti plačani znesek ali del kupnine (Veza: Odločba št. 0610-198/2024-41 z dne 18. 12. 2024 - pravnomočna dne 25. 4. 2025).