Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Vložitev zahtevka za znižanje ali vračilo kupnine za nakup vzmetnice Swiss+Bed podjetja KANES d.o.o.

Na Tržnem inšpektoratu Republike Slovenije smo v okviru nadzora poslovanja podjetja KANES, prodaja pohištva d.o.o., Brnčičeva ulica 39, Ljubljana, 1231 Ljubljana Črnuče, ugotovili, da je omenjeno podjetje pri prodaji izdelkov (vzmetnic) potrošnikom uporabilo nepošteno poslovno prakso.

Ugotovljeno je namreč bilo, da podjetje s tem:

  • ko na svoji spletni strani swissbed družbenih omrežjih Facebook, Instagram in TikTok  ter spletnem naslovu za izmenjavo video posnetkov Youtube, oglašuje geografsko ali tržno poreklo blaga na način kot je na primer švicarske vzmetnice, z ekipo strokovnjakov v Švici, smo butični ponudnik vrhunskih švicarskih vzmetnic, naše vzmetnice so izdelane v Švici, vzmetnice Swiss+Bed so zasnovane v Švici, izdelane na Portugalskem, vključujejo pa materiale iz Nemčije in Španije, 10 razlogov zakaj Slovenci menjajo staro vzmetnice za to švicarsko inovacijo v 2025, pri čemer pa podjetje v okviru izvedenega inšpekcijskega postopka ni uspelo dokazati, da so navedbe glede geografskega ali tržnega porekla vzmetnic točne, zavaja ali bi utegnilo zavajati povprečnega potrošnika glede glavnih značilnosti izdelka, in sicer geografskega ali tržnega porekla, ter povzroči ali bi utegnilo povzročiti, da povprečen potrošnik sprejme odločitev o poslu (se odloči za nakup vzmetnic), ki je sicer ne bi sprejel. S takšnim načinom poslovanja podjetja je ali bi lahko prišlo do oškodovanja potrošnikov (Zveza: Odločba številka 0610-523/2025-15 z dne 7. april 2025 - pravnomočna dne 10. maj 2025);
  • ko na svoji spletni strani swissbed oglašuje cenovne prednosti na način prečrtane višje cene in nižje cene ter prikazanim odstotkom znižanja pri vsakem izbranem izdelku (vzmetnice različnih dimenzij in trdot), pri čemer pa podjetje v okviru izvedenega inšpekcijskega postopka ni uspelo dokazati, da so navedbe glede cenovnih prednosti vzmetnic točne, zavaja ali bi utegnilo zavajati povprečnega potrošnika glede glavnih značilnosti izdelka, in sicer glede cenovnih prednosti, ter povzroči ali bi utegnilo povzročiti, da povprečen potrošnik sprejme odločitev o poslu (se odloči za nakup vzmetnic), ki je sicer ne bi sprejel. S takšnim načinom poslovanja podjetja je ali bi lahko prišlo do oškodovanja potrošnikov (Zveza: Odločba številka 0610-983/2025-6 z dne 24. april 2025 - pravnomočna dne 29. maj 2025).

Potrošniki, ki so bili zaradi zgoraj navedene uporabe nepoštene poslovne prakse podjetja KANES, prodaja pohištva d.o.o. oškodovani, lahko na podlagi 55. člena Zakona o varstvu potrošnikov od podjetja zahtevajo znižanje kupnine ali odstopijo od pogodbe in zahtevajo vračilo plačanega zneska. Potrošniki, ki se bodo odločili za uveljavljanje enega od omenjenih zahtevkov, morajo vrniti blago podjetju, in sicer v 14 dneh od uveljavitve zahtevka, podjetje pa jim je dolžno v 14. dneh od prejema zahtevka vrniti plačani znesek ali del kupnine.

Priporočila za uveljavljanje pravice do znižanja kupnine:

  • Ocenite okoliščine: Pred uveljavljanjem pravice preverite vse razpoložljive informacije o poslovnem subjektu – vključno z njegovimi pogoji poslovanja, komunikacijskimi praksami ter odzivnostjo na zahtevke potrošnikov.
  • Komunicirajte pisno: Vse zahtevke je priporočljivo nasloviti v pisni obliki, s priporočeno pošto ali elektronskimi sporočili, ki omogočajo dokazovanje prejema.
  • Postopnost vračila: V določenih primerih se vračilo izdelka in vračilo kupnine ne izvajata sočasno, zato priporočamo, da si potrošniki pred vračilom izdelka zagotovijo ustrezno pisno potrditev, kako bo podjetje postopalo z vračilom plačila.
  • Ohranite dokumentacijo: Shranite si vso korespondenco, račune, potrdila o pošiljanju in druge relevantne dokumente, ki vam bodo v pomoč, če bi bilo treba kasneje uveljavljati pravno varstvo.