Zaključek nadgradnje železniške postaje Borovnica in dela odseka med Brezovico in Borovnico
Nadgradnja dela odseka železniške proge Brezovica–Preserje, dela odseka Preserje–Borovnica in železniške postaje Borovnica predstavlja razvojno spodbudo, dviguje kakovost življenja v občini ter prinaša več varnosti in udobja za potnike.
Ministrica za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek
S simboličnim dogodkom na železniški postaji Borovnica se je zaključila nadgradnja železniške postaje Borovnica in dela odseka med Brezovico in Borovnico, ki je del širšega projekta prenove proge Ljubljana–Divača. Dela so potekala od septembra 2022 do maja 2025.
V sklopu prenove železniške postaje Borovnica sta bila po pojasnilih ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek zgrajena 160 metrov dolg bočni in 240 metrov dolg otočni peron z nadstrešnicami in pripadajočo opremo. Prenovljena je bila tudi tirna infrastruktura, kjer je bilo nadgrajenih 2,91 kilometra postajnih tirov in vozne mreže ter devet kretnic.
Za lažji in varnejši dostop do peronov je bil zgrajen nov 24,3 metra dolg podhod, z dvema dvigaloma in stopniščema, ki sedaj omogoča varen in lažji dostop do peronov za vse potnike, še posebej za osebe z omejeno mobilnostjo. Posodobljeno je tudi postajno poslopje, vključno s fasado, čakalnico in sanitarijami. Postavljenih je bilo tudi 1,24 kilometra protihrupnih ograj.

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, vodja predstavništva Evropske komisije v Sloveniji Jerneja Jug Jerše ter župan Občine Borovnica Peter Črnilogar | Avtor: Ministrstvo za infrastrukturo
Projekt je zajemal tudi nadgradnjo delov odsekov Brezovica–Preserje (približno 4 kilometre) in Preserje–Borovnica (približno 3,93 kilometra). Prenovljenih je bilo 16,68 kilometra obstoječega tira za zagotovitev osne in dolžinske obremenitve kategorije D4 in 16,69 kilometra vozne mreže za boljšo elektrifikacijo in zanesljivost prometa. Prenovljeno je bilo postajališče Notranje Gorice, ki je dobilo novo peronsko infrastrukturo. Zgrajen je bil nov 33,5 metra dolg nadomestni most v Notranjih Goricah, prenovljene so bile signalnovarnostne naprave in postavljenih je bilo 8,78 kilometra protihrupnih ograj.
Vrednost izvedenih del znaša slabih 112 milijonov evrov, od tega je Evropska unija iz Načrta za okrevanje in odpornost prispevala 44,5 milijona evrov.
V sedanjem mandatu zagotavljamo rekordna vlaganja za razvoj državnega prometnega omrežja. V obdobju od 2022 do 2025 v razvoj, gradnjo, nadgradnjo ter obnovo cestne in železniške infrastrukture investiramo kar 3,7 milijarde evrov.
Ministrica za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek
Za preostale dele odsekov med Brezovico in Borovnico, ki zajemajo tudi nadgradnjo železniških postaj Brezovica in Preserje ter gradnjo novega podvoza s postajališčem v Vnanjih Goricah, je v teku javno naročilo za izvedbo del.
V letošnjem letu je bila zaključena tudi gradnja elektronapajalnih postaj Borovnica in Postojna ter mesta sekcioniranja Verd.
Na spletnem portalu Krajšamo razdalje, so na voljo več informacij in fotografij o projektu nadgradnje železniške proge Ljubljana–Divača.