Vložitev zahtevka za znižanje ali vračilo kupnine - RUBICON d. o. o.
Ugotovljeno je namreč bilo, da podjetje s tem:
- ko se njegovi predstavniki po telefonu predstavljajo kot izvajalci brezplačnih meritev stanja telesa in se s potrošniki dogovorijo za obisk na njihovem domu z namenom opravljanja pregleda mikrocirkulacije ali jih preko nenaslovljenega vabila, ki ga potrošnik prejme v hišni predalčnik, vabijo na brezplačne preglede mikrocirkulacije na določeno lokacijo, pri čemer lažno zatrjujejo, da se opravljajo pregledi s t.i. termo kamero, ki so oziroma bodo povezani z ugotavljanjem zdravstvenega stanja klicanega oziroma naslovnika, oziroma dajejo vtis, da ne delujejo za namen, ki je povezan s poslovno dejavnostjo, to je izključno prodaja izdelka elektromagnetne blazine Promedical, ki se trži, zavaja ali bi utegnilo zavajati povprečnega potrošnika, ter v vsakem primeru povzroči ali bi utegnilo povzročiti, da povprečen potrošnik sprejme odločitev o poslu, ki je sicer ne bi sprejel. S takšnim načinom poslovanja je lahko prišlo do oškodovanja potrošnikov, saj so ti sprejeli odločitev o poslu (se odločili za nakup izdelkov), ki je sicer ne bi;
- ko na samih dogodkih oziroma na obiskih potrošnikov na domu, torej na brezplačnih pregledih mikrocirkulacije, s slikanjem telesa z uporabo termo kamere, z uporabo besednih zvez, ki dopuščajo pričakovanje, da gre za preiskave, ki se sicer izvajajo v zdravstvenih ustanovah (na primer »pregled prekrvavljenosti«, »pregled mikrocirkulacije«, navajanje prodajnih zastopnikov, da so morebiti delavci zdravstvene stroke ali pa tesno sodelujejo z medicinskim osebjem, navajanje sodelovanja z zdravniki ter da se prodajni izdelek uporablja v številnih zdravstvenih ustanovah – UKC, SOČA, predstavnik »odmerja terapijo« uporabe izdelka) ustvarja pri povprečnemu potrošniku, ki izhaja iz ranljive skupine starejših, vtis, da gre za ugotavljanje in določanje zdravstvenega stanja, nato pa rezultate meritev, ki jih potrošnikom izvajalec meritev zgolj pokaže in ne izroči v trajno last, potrošnikom predstavi tako, da pri njih ustvari vtis, da so slabega zdravja in da jim bo za izboljšanje zdravja pomagala elektromagnetna blazina, ki jo prodaja na teh dogodkih, s čimer z nedopustnim vplivanjem in v škodo potrošnikov utegne bistveno zmanjšati svobodo izbire, presoje in ravnanja povprečnega potrošnika v zvezi z nakupom elektromagnetne blazine ter s tem utegne povzročiti, da potrošnik sprejme odločitev o poslu, torej nakupu elektromagnetne blazine, ki je sicer ne bi sprejel.
Potrošniki, ki so bili zaradi zgoraj navedene uporabe nepoštene poslovne prakse podjetja RUBICON GROUP, d.o.o. oškodovani, lahko na podlagi 55. člena Zakona o varstvu potrošnikov od podjetja zahtevajo znižanje kupnine ali odstopijo od pogodbe in zahtevajo vračilo plačanega zneska. Potrošniki, ki se bodo odločili za uveljavljanje enega od omenjenih zahtevkov, morajo vrniti blago podjetju, in sicer v 14 dneh od uveljavitve zahtevka, podjetje pa jim je dolžno v 14 dneh od prejema zahtevka vrniti plačani znesek ali del kupnine. (Veza: Odločba št. 0610-6788/2024-43 z dne 18. 4. 2025 - pravnomočna dne 23. 5. 2025).