Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Odziv na prijavo Inšpektoratu za javni sektor glede reorganizacije CVZ

Reorganizacija Centra za varovanje in zaščito (CVZ) je posledica hudih nepravilnosti, ki so se v centru dogajale vrsto let. Dejstvo namreč je, da je izredni nadzor v tej zadevi pokazal na številne nepravilnosti in pomanjkljivosti pri izvajanju policijskih nalog in pooblastil, ki so zahtevale takojšnje ukrepanje.

Minister za notranje zadeve je izdal usmeritve in obvezna navodila za reorganizacijo CVZ. S tem je generalnemu direktorju policije naložil dolžnost izvesti celovito reorganizacijo CVZ, ki mora vključevati spremembo organizacijske strukture, prenovljeno sistemizacijo delovnih mest in delovnih procesov.

Za izvedbo reorganizacije je generalni direktor policije v začetku leta imenoval delovno skupino, nato pa 11. marca 2025 podal predlog reorganizacije CVZ, s katero se bolj jasno določajo naloge glede vodenja in s tem tudi odgovornosti za opravljanje nalog ter ustreznega dodatka za vodenje varnostnih skupin. Kljub temu, da se enota umešča na II. nivo, se obseg in zahtevnost nalog ne spreminjata.

Poudarjamo, da je reorganizacija zgolj podlaga za premeščanje iz poslovnih razlogov, nikakor pa ni namenjena odpuščanju uslužbencev. Glede na število javnih uslužbencev, ki zasedajo delovna mesta v CVZ, ki bodo ukinjena, ter upoštevaje število delovnih mest, ki bodo sistemizirana v novoustanovljenem UVZ, in število vseh prostih delovnih mest v Policiji, bo vsem javnim uslužbencem možno zagotoviti delovna mesta v skladu z Zakonom o javnih uslužbencih. Še enkrat poudarjamo, da nikomur ne bo odpovedana pogodba o zaposlitvi in da noben javni uslužbenec ne bo uvrščen na interni trg.

Predlog Akta o spremembah in dopolnitvah Akta o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v Policiji, katerega vsebina je reorganizacija CVZ, je bil obema reprezentativnima sindikatoma poslan v mnenje 21. marca 2025. Ministrstvo za notranje zadeve je sindikata zaprosilo za mnenje najkasneje do 28. marca 2025. Policijski sindikat Slovenije je svoje mnenje posredoval 26. marca 2025, Sindikat policistov Slovenije pa 1. aprila 2025.

Na predlog akta je Policijski sindikat Slovenije podal generalno pozitivno mnenje, k posameznih predlogom pa negativno mnenje ali mnenje z zadržkom, zato je bil 31. marca 2025 sklican usklajevalni sestanek. Sindikat policistov Slovenije je na predlog podal negativno mnenje, zato je bil 3. aprila 2025 tudi z njimi sklican usklajevalni sestanek. S Policijskim sindikatom Slovenije so bila usklajena skoraj vsa mnenja, kjer pa mnenje ni bilo upoštevano, so mu bila v skladu z Zakonom o javnih uslužbencih poslana dodatna pojasnila. Prav tako so bila dodatna pojasnila poslana Sindikatu policistov Slovenije, katerih mnenje je kljub dodatnim pojasnilom in obrazložitvam na usklajevalnem sestanku ostalo negativno.

Kot je razvidno iz navedenega, se je dosledno upoštevalo ureditev iz Zakona o javnih uslužbencih, po kateri mora predstojnik pred sprejetjem akta omogočiti reprezentativnemu sindikatu, ki deluje v organu, da poda mnenje. Poleg tega pa smo predlog akta oziroma odločitve poslali reprezentativnemu sindikatu v organu in določili razumen rok za oblikovanje mnenja. Če reprezentativni sindikat v organu v tem roku poda mnenje, mora predlagatelj to mnenje upoštevati ali povabiti reprezentativni sindikat v organu k usklajevanju. Če predlagatelju ne uspe doseči uskladitve predloga akta oziroma odločitve z mnenjem reprezentativnih sindikatov v organu, se lahko sprejme neusklajen akt oziroma odločitev, vendar je treba razloge, zaradi katerih ni bilo upoštevano mnenje reprezentativnih sindikatov v organu, pisno obrazložiti in poslati reprezentativnim sindikatom v organu, katerih mnenje ni bilo upoštevano.

Skladno z Zakonom o javnih uslužbencih odloči o reorganizaciji za organe državne uprave na predlog organa o uvedbi reorganizacije vlada. Vlada Republike Slovenije je predlog reorganizacije CVZ obravnavala 10. aprila 2025 in sprejela sklep o uvedbi predlagane reorganizacije.

Minister je akt podpisal 5. maja 2025. Vezano na delovnopravni status uslužbencev policije v CVZ minister nima nobenih pristojnosti, saj pravila in obveznosti iz delovnega razmerja izvršuje generalni direktor policije kot predstojnik Policije.

Naj na koncu izpostavimo, da nas je informacija o vloženi prijavi ministra na Inšpektorat za javni sektor presenetila. Dejstvo namreč je, da sta oba policijska sindikata sodelovala pri tej zadevi. Nekatere njihove pripombe smo lahko upoštevali, drugih pa ne, za kar pa smo obema sindikatoma podali tudi ustrezna pojasnila. Zato nas čudi prijava Sindikata policistov Slovenije, ki nikakor ni v konstruktivnem duhu in partnerskem odnosu, k čemur si na ministrstvu nenehno prizadevamo.