Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Vlada potrdila akcijski načrt za izvajanje nacionalnega programa varstva potrošnikov

Vlada Republike Slovenije je včeraj, 22. maja 2025, sprejela akcijski načrt za izvajanje Resolucije o Nacionalnem programu varstva potrošnikov za obdobje 2024–2029, ki bo v prihodnjih dveh letih predstavljal temelj za uresničevanje ciljev nacionalne politike varstva potrošnikov. Za izvajanje ukrepov v obdobju 2025–2026 je predvidenih 51,8 milijona evrov iz državnega proračuna.

Resolucija, ki jo je junija lani sprejel Državni zbor, predstavlja temeljni strateški dokument na področju potrošniške politike. Z akcijskim načrtom sedaj prehaja v fazo konkretne izvedbe. Ta določa prednostne naloge, ki jih bodo v prihodnjih dveh letih izvajala različna ministrstva, institucije in drugi nosilci politik.

Poseben poudarek akcijski načrt namenja vključevanju varstva potrošnikov v vse politike, ki vplivajo na njihova vsakdanja življenja – od okoljskih in gospodarskih do socialnih in digitalnih politik. S tem želi država zagotoviti celostni pristop in večjo sistemsko podporo potrošnikom, ki na trgu pogosto ostajajo v neenakem položaju.

Trajnostna potrošnja ostaja eden od osrednjih ciljev – z ukrepi se želi spodbuditi odgovorno ravnanje potrošnikov, zmanjšati vpliv potrošnje na okolje ter okrepiti ozaveščenost o pomembnosti izbire trajnostnih izdelkov in storitev.

Obenem akcijski načrt odgovarja na izzive sodobne digitalne družbe. Raba digitalizacije v korist potrošnikov bo usmerjena v boljšo dostopnost informacij, večjo varnost pri spletnih nakupih in učinkovitejše uveljavljanje pravic v digitalnem okolju. Med prioritetami ostaja tudi varstvo potrošnikov pri finančnih storitvah, kjer so pogosto izpostavljeni zapletenim in nepreglednim ponudbam. Ukrepi bodo tako usmerjeni v boljše informiranje, preglednejše trženje in okrepljeno svetovanje. Nadalje akcijski načrt obravnava ukrepe za zagotavljanje varnosti in kakovosti proizvodov in storitev, saj se na vedno bolj globaliziranem trgu pojavljajo tudi tveganja za zdravje in varnost potrošnikov.

Zagotovljena bo tudi podpora ukrepom za varstvo ekonomskih pravic potrošnikov, zlasti pri preprečevanju nepoštenih poslovnih praks, ter okrepljena prizadevanja za učinkovito uveljavljanje potrošniških pravic, vključno s krepitvijo vloge organizacij za varstvo potrošnikov in dostopom do pravnega varstva.

Na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport poudarjajo, da je akcijski načrt rezultat širokega sodelovanja in medresorskega usklajevanja ter da predstavlja pomemben korak k bolj vključujoči, pregledni in pravični potrošniški politiki. S tem želi država okrepiti položaj potrošnika kot aktivnega, informiranega in zaščitenega udeleženca na trgu.