Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Sodelovanje pri javnem naročanju

Kako lahko naročniki združijo moči s skupnimi pristopi k javnim naročilom? Kako zagotoviti višjo raven konkurence v svojih praksah javnega naročanja in se izogniti, da pri izvedbi postopka javnega naročila prispe le ena ponudba?

O teh in podobnih vprašanjih so danes diskutirali na spletni konferenci, ki jo je skupaj z Organizacijo za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) in Evropsko komisijo organiziralo Ministrstvo za javno upravo.

Konferenca, ki se je udeležilo približno 160 predstavnikov naročnikov in drugih deležnikov, je potekala v okviru projekta »Povečanje konkurence v slovenskem sistemu javnega naročanja s spodbujanjem sodelovanja pri javnem naročanju«.

Uvodoma so predstavniki OECD udeležence spletnega srečanja seznanili z različnimi oblikami in praksami sodelovanja pri javnem naročanju, tako v tujini kot v Sloveniji. Predstavljene so bile različne ideje, kako si lahko naročniki lahko pomagajo in olajšajo izvajanje javnih naročil. Poročilo, na podlagi katerega je bila izvedena predstavitev, bo v letošnjem letu dokončano in javno tudi objavljeno.

Sledila je predstavitev pilotnega projekta, ki je od jeseni 2024 naprej potekal pod okriljem Gospodarske zbornice Slovenije (GZS). Pilotni projekt je obsegal praktično uporabo Kataloga živil ter povezal naročnike iz različnih delov Slovenije. Matej Cerovšek z Ministrstva za okolje, podnebje in energijo je predstavil izkušnje ministrstva pri zelenem javnem naročanju, prakse naročnikov pri izvajanju javnih naročil živil in izkušnje, ki so jih pridobili pri izvajanju izobraževanj v okviru projekta Care4climate, medtem ko je Barbara Lončarek iz GZS predstavila aplikacijo Katalog živil.

Tretji del delavnice je obsegal predstavitev dobrih praks sodelovanja. Katrine Pape Huldahl iz danskega centralnega nabavnega organa SKI (Državna in občinska služba za nabavo) je predstavila danske sodelovalne prakse pri javnem naročanju, Tadeja Möderndorfer iz Mestne občine Ljubljana pa njihovo pot in oblikovanje prakse pri izvajanju javnih naročil tako imenovane velike mestne družine, to je 106 naročnikov pod pristojnostjo občine.

V zaključnih ugotovitvah so govorniki izpostavili, da je za sodelovanje oziroma skupni pristop na vseh področjih, ne samo pri javnem naročanju, potrebno na začetku investirati več energije in večjo količino dela. Izvedba sodelovanja je precejšen izziv, zato terja razmislek in priprave. Pa vendar dodana vrednost in specifične koristi zaradi sodelovalnih pristopov odtehtajo sprva vloženo energijo, so se strinjali udeleženci konference.