Skoči do osrednje vsebine

Ministrstvo pripravilo posodobljene smernice javnega naročanja arhitekturnih in inženirskih storitev

Ministrstvo za javno upravo je pripravilo novo, posodobljeno različico Smernic za javno naročanje arhitekturnih in inženirskih storitev. Pri pripravi je sodelovalo z različnimi deležniki, ki se s tem področjem srečujejo v praksi.
Kolaž fotografij, na katerih ljudje pripravljajo arhitekturne načrte s pomočjo računalnika in svinčnika ter imajo sestanek. Ob tem je napis posodobljene smernice za javno naročanje arhitekturnih in inženirskih storitev.

Ministrstvo za javno upravo je pripravilo novo, posodobljeno različico Smernic za javno naročanje arhitekturnih in inženirskih storitev. | Avtor: Ministrstvo za javno upravo

Pri javnem naročanju arhitekturnih in inženirskih storitev na področju graditve objektov je dobra praksa še posebej pomembna, saj pozitivni in negativni učinki izbire izvajalca arhitekturnih in inženirskih storitev večstransko vplivajo na stroške gradnje, še bistveno bolj pa na stroške obratovanja in vzdrževanja ter končne razgradnje objekta.

Smernice temeljijo na izhodiščih Zakona o javnem naročanju (ZJN-3) in vsebujejo priporočene pristope pri pripravi javnih naročil arhitekturnih in inženirskih storitev ter priporočajo vsakokratno prilagajanje posameznemu predmetu javnega naročila na podlagi izbire postopkov, pogojev in meril, ki so najustreznejši za posamezni primer, in razmer na trgu. Omogočajo konkurenčno oddajo ponudb velikim, srednje velikim in majhnim ponudnikom arhitekturnih in inženirskih storitev.

Smernice hkrati podpirajo zavezo države, kako postati zelena referenčna država, saj spodbujajo konkurenco med ponudniki tako, da ti s svojimi strokovnimi kadri lahko tekmujejo v kakovosti in ceni ponujenih storitev, kar pri izbiri omogoča učinkovito in enakopravno obravnavo ponudnikov. Smernice zato opredeljujejo tudi merila za oddajo javnega naročila, kar je v skladu z zahtevo iz 84. člena ZJN-3, da »za oddajo javnega naročila storitve izdelave računalniških programov, arhitekturnih in inženirskih storitev ter prevajalskih in svetovalnih storitev naročnik ne sme uporabiti zgolj cene kot edinega merila za oddajo javnega naročila.«.

Vse te usmeritve so pri pripravi in oddaji javnega naročila lahko v pomoč tudi pri ugotavljanju potreb, pripravi specifikacij, pogojev in meril ter izbiri postopka javnega naročila, obenem navajajo tudi primere dobrih praks, zato priporočamo njihovo uporabo tudi za naročnike, za katere uporaba sicer ni obvezna.

Ob tej priložnosti gre zahvala Inženirski zbornici Slovenije in Zbornici za arhitekturo in prostor Slovenije, ki sta s svojimi prispevki znatno pripomogli k nastanku tega dokumenta.