Ministrica za zdravje na strokovni konferenci pred dnevom varnosti pacientov
Svetovni dan varnosti pacientov je 17. september, letošnja rdeča nit le-tega pa je izboljšanje diagnoze za varnost pacientov. Na to temo je dan prej Zveza organizacij pacientov skupaj s partnerji organizirala strokovno konferenco, na kateri so osvetlili težave in poskušali najti rešitve pri vključevanju pacienta v odločanje o protokolu zdravljenja.
Na odprtju konference na Fakulteti za zdravstvene vede v Novem mestu je zbrane nagovorila tudi ministrica za zdravje, ki je spomnila, da je pravica do kakovostne in varne zdravstvene obravnave ena izmed osnovnih pacientovih pravic, ter da v Sloveniji na področju varnosti pacientov izvajamo številne ukrepi za izboljšanje kakovosti zdravstvene oskrbe. Lani je bila na primer sprejeta Nacionalna strategija kakovosti in varnosti v zdravstvu za obdobje 2023-2031, ki se osredotoča na pacienta ter vključuje izboljšanje nadzora nad postopki postavljanja diagnoz ter spodbujanje dobrih praks v zdravstvenih ustanovah po vsej državi.
Eden ključnih pristopov so tudi redna izobraževanja in dodatna strokovna usposabljanja zdravstvenih delavcev, s poudarkom na obvladovanju tveganj in preprečevanju napak. »Razvijamo tudi specializacije na področju zdravstvene nege, ki so namenjene dvigu strokovne usposobljenosti medicinskih sester in drugih zdravstvenih kadrov, da bi lahko zagotovili varnejšo in bolj kakovostno oskrbo. Poleg tega se vpeljujejo nacionalne smernice in protokoli za varno obravnavo pacientov, ki pomagajo standardizirati postopke ter zmanjšati možnosti za napake v zdravljenju.«
Povedala je, da je tik pred sprejemom na Vladi tudi predlog Zakona o zagotavljanju kakovosti v zdravstvu, ki bo definiral strukturo za upravljanje in vodenje kakovosti ter naloge, obveznosti in pravice na področju kakovosti za vsakega od deležnikov v zdravstvenem sistemu.
Zagotavljanje varnosti pacientov je odgovornost nas vseh, je spomnila. »Pomembno je, da gradimo kulturo varnosti in stalno skrbimo za izboljšave. S kakovostno izmenjavo informacij pa lažje postavimo pravilno diagnozo in tako preprečimo napake, izboljšamo zdravljenje in povečamo zaupanje pacientov v zdravstveni sistem.«