Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

EU sredstva za digitalizacijo iEvropska sredstva za digitalizacijo izobraževanja

Danes se je v Šolskem centru Novo mesto odvil otvoritveni dogodek projekta ‘Digitalizacija izobraževanja v osnovnih šolah, srednjih šolah in izobraževanju odraslih (oprema)’. V okviru tega projekta bo 1066 izobraževalnih ustanov prejelo različne vrste opreme.

Oprema bo vključevala prenosne in tablične računalnike ter napredne tehnološke naprave, vključno z robotskimi rokami, STEM seti in opremo za virtualno resničnost.

Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje je za 30 izobraževalnih ustanov, ki izvajajo izobraževalne programe iz elektrotehnike, mehatronike in strojništva, nabavilo robotske roke v vrednosti 1.042.130,25 EUR.

Uvodnega dogodka sta se udeležila tudi minister za vzgojo in izobraževanje dr. Darjo Felda in delegat Predstavništva Evropske komisije v Sloveniji Tomislav Silaj. V svojem nagovoru je minister izpostavil, da projekt, ki se financira iz sredstev Načrta za okrevanje in odpornost, predstavlja pomemben korak v podpori našemu sodobnemu izobraževalnemu sistemu:

»Omogočil nam bo, da izobraževalnim ustanovam, od vrtcev do srednjih in visokošolskih institucij, zagotovimo napredno tehnologijo. Projekt je vreden skoraj 20 milijonov evrov. S temi sredstvi si prizadevamo izboljšati izobraževalne procese, povečati konkurenčnost in mlade opremiti za izzive prihodnosti. V okviru Načrta za okrevanje in odpornost več kot 20 odstotkov sredstev prihaja s strani sheme NextGenerationEU za digitalno preobrazbo, kar bo našim učencem omogočilo dostop do sodobnih orodij in znanj, potrebnih za življenje v hitro spreminjajočem se svetu, preko različnih projektov.«

Pojasnil je tudi, zakaj bodo robotske roke posebej koristne za omenjene šole.

»Šole bodo svojim učencem omogočile praktično usposabljanje, razvoj tehničnih veščin ter poglobljeno razumevanje avtomatizacije in robotike. Prednosti uporabe robotskih rok vključujejo med drugim boljšo pripravo učencev na sodobno delovno okolje, izboljšanje sposobnosti reševanja problemov in spodbujanje inovativnosti. Vse zgoraj navedeno vključuje znanje in kompetence, ki jih zagotovo želimo podpreti in razvijati znotraj izobraževalnega procesa,« je poudaril minister Felda.

Obiskovalce je nagovoril tudi direktor Šolskega centra Novo mesto, Matej Florjan, ter predstavniki podjetja ABB Inžiniring, ki je izbrani dobavitelj robotskih rok. Predstavniki dobavitelja so tudi prikazali delovanje robotske roke s praktičnim primerom.

Projekt ‘Digitalizacija izobraževanja v osnovnih šolah, srednjih šolah in izobraževanju odraslih (oprema)’ je bil predviden v okviru investicijskega projekta ‘Digitalizacija izobraževanja, znanosti in športa’. Namen projekta je zagotoviti ustrezno informacijsko in komunikacijsko infrastrukturo ter prispevati k digitalizaciji izobraževalnega procesa in upravljanja ustanov na vseh ravneh izobraževanja. Cilj projekta je zagotoviti informacijsko in komunikacijsko opremo izobraževalnim ustanovam, ki bo podprla reformne procese, opredeljene v Načrtu za okrevanje in odpornost.

Pandemija COVID-19 je izpostavila pomanjkljivosti pri zagotavljanju kakovostnega izobraževanja na daljavo, ustreznih učiteljskih kompetenc ter zadostne opreme in infrastrukture. Glede na razvojne možnosti digitalnega izobraževanja in dejstvo, da v Sloveniji le 32 % učencev redno uporablja računalnik v razredu (v primerjavi s 52 % v drugih državah članicah EU), je nujno zagotoviti ustrezno informacijsko in komunikacijsko infrastrukturo, hitre in zanesljive optične povezave ter digitalne aplikacije in e-storitve, ki spodbujajo razvoj digitalnih kompetenc.

Projekt ‘Digitalizacija izobraževanja v osnovnih šolah, srednjih šolah in izobraževanju odraslih (oprema)’ bo potekal sočasno z aktivnostmi Centra za celovito koordinacijo digitalnega izobraževanja v okviru razvojnega področja ‘Pametno, trajnostno in vključujoče rast’, zlasti komponente ‘Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo nova poklicna področja in zelena preobrazba’. Z informacijsko in komunikacijsko tehnologijo, ki bo podpirala digitalizacijo izobraževalnega procesa in institucionalnega upravljanja ter administracije na vseh ravneh izobraževanja (osnovno, srednje, višje in izobraževanje odraslih), bo vzpostavitev ustreznih informacijskih tehnoloških rešitev in obnova izobraževalnih programov oziroma učnih načrtov ter katalogov znanj z vključitvijo digitalnih kompetenc in temeljev računalništva in informacijske tehnologije prispevala k krepitvi digitalnih kompetenc v celotnem izobraževalnem sistemu.

Skupni proračun: 16.438.339,00 evrov (brez DDV) oziroma 19.899.794,60 evra (z DDV).

Za namen okrevanja po pandemiji COVID-19 in krepitve odpornosti ministrstvo za vzgojo in izobraževanje v okviru digitalne transformacije namenja skoraj 39 milijonov EUR za digitalizacijo izobraževanja, znanosti in športa, od tega več kot 32 milijonov EUR zagotavljajo sredstva EU za okrevanje in odpornost. V okviru Načrta za okrevanje in odpornost je več kot 20 % sredstev EU iz sheme NextGenerationEU za digitalno preobrazbo namenjenih za dosego ciljev digitalne preobrazbe.