Skoči do osrednje vsebine

Minister za javno upravo na 19. Forumu obrti in podjetništva 2024

Na dogodku, ki združuje ključne akterje iz slovenskega gospodarstva in javne uprave, so poleg predsednika vlade dr. Roberta Goloba sodelovali tudi minister za javno upravo mag. Franc Props in nekateri drugi resorni ministri. Osrednja tema pogovorov je bila iskanje rešitev za zmanjšanje birokratskih ovir in izboljšanje poslovnega okolja za obrtnike in podjetnike.
Sogovorniki sedijo za mizo in diskutirajo v ozadju plano z infografiko, na fotografiji tudi publika v dvorani

Okrogle mize 19. Foruma obrti in podjetništva se je udeležil tudi minister za javno upravo mag. Franc Props | Avtor: Foto STA: Bor Slana

1 / 3

Forum obrti in podjetništva (Forum) se je po uvodnih nagovorih predsednika Obrtne zbornice Slovenije (OZS) Blaža Cvara, Generalnega direktorja OZS Danijela Lampergerja in predsednika Obrtne zbornice za München in Zgornjo Bavarsko Franza Xaverja Peteranderla nadaljeval z moderiranim pogovorom med udeleženci in predsednikom vlade dr. Robertom Golobom. Ta je poudaril zavezanost vlade k nadaljnjemu zmanjšanju administrativnih obremenitev in izboljšanju pogojev za poslovanje malih in srednjih podjetij. Predsednik vlade je ob tem zatrdil, da vlada sliši in razume pozive podjetnikov in obrtnikov za izboljšanje poslovnega okolja ter napovedal oblikovanje desetih ukrepov za dvig produktivnosti. Pri tem je posebej izpostavil povečanje konkurenčnosti države v globalni bitki za talente, spodbujanje zagonskih podjetij in nagrajevanje zaposlenih prek delnic oziroma deležev v podjetjih.

Na okrogli mizi na temo iskanja rešitev za lažje poslovanje obrtnikov in podjetnikov, ki je sledila, so sodelovali tako minister za javno upravo mag. Franc Props kot tudi minister za delo Luka Mesec, gospodarski minister Matjaž Han in državna sekretarka na finančnem ministrstvu Katja Božič.

Minister mag. Props je v pogovoru izpostavil, da ministrstvo aktivno deluje na več področjih, ki vplivajo na poslovanje malih in srednjih podjetij. Predstavil je projekt "Stičišče za oblikovanje politik", ki deležnike vključuje v začetne faze priprave predpisov. Pojasnil je tudi vlogo ministrstva pri poenostavitvi postopkov za zaposlovanje tujcev.

Ministrstvo izvaja projekt "Stop birokraciji", ki gospodarskim združenjem, podjetjem in državljanom omogoča podajanje pobud za odpravo administrativnih ovir. Med ene od poenostavitev spada tudi postopek pridobivanja vozniškega dovoljenja, ki se izboljšuje prek digitalizacije posameznih korakov, ki še niso digitalizirani, vključno s povezovanjem evidenc (zdravniško potrdilo, tečaj prve pomoči, karton vožnje in prijave na opravljanje teorije, izpitne vožnje in podobno).

"Enotna zbirka ukrepov", sprejeta s strani vlade, pa spodbuja gospodarsko rast, konkurenčnost podjetij in vzpostavitev stabilnega poslovnega okolja.

Med realiziranimi ukrepi zahtev slovenske obrti v enotni zbirki ukrepov za leto 2023 je med drugim sprejeta novela Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju, ki je prinesla učinkovitejše postopke prisilne poravnave za malo gospodarstvo. Prav tako so bili časovno skrajšani in pocenjeni stečajni postopki, kar je izboljšalo procesni položaj upnikov in zmanjšalo število pravdnih postopkov. Spremenjen je bil tudi postopek osebnega stečaja, kar je zaostrilo kriterije za odpust obveznosti in izboljšalo varstvo strank.

Ministrstvo za javno upravo zagotavlja tudi preglednost in enakopravnost v javnih naročilih. V letu 2022 so mala in srednja podjetja (MSP) prejela 72 odstotkov sklopov javnih naročil, kar glede na podatke Evropske komisije Slovenijo uvršča med najbolj transparentne sisteme v Evropski uniji.

Tudi tokratni Forum je bil priložnost za izmenjavo mnenj in oblikovanje konkretnih predlogov na področju izboljšanja poslovnega okolja v Sloveniji. Ministrstvo za javno upravo bo tudi v prihodnje nadaljevalo s prizadevanji za zmanjšanje administrativnih bremen in izboljšanje storitev za državljane in podjetja.