Skoči do osrednje vsebine

18. zasedanje nacionalnih koordinatorjev držav srednje in vzhodne Evrope in Kitajske

Vodja sektorja za dvostransko gospodarsko sodelovanje II na Ministrstvu za zunanje in evropske zadeve Rok Tomšič se je udeležil 18. zasedanja nacionalnih koordinatorjev držav srednje in vzhodne Evrope in Kitajske (tako imenovane Pobuda 14 + 1), ki ga je od 23. do 25. maja 2024 v Ningboju organizirala Kitajska.
nacionalni koordinatorji stojijo eden poleg drugega

18. zasedanje nacionalnih koordinatorjev držav srednje in vzhodne Evrope in Kitajske | Avtor: Ministrstvo za zunanje in evropske zadeve

Rok Tomšič je v govoru poudaril odlično geostrateško lego Slovenije v središču Evrope z enostavnim dostopom do okoliških trgov EU. Posebej izjemen je razvoj blagovne menjave med državama, kjer je Luka Koper ključna za dostop do zalednih trgov srednje in vzhodne Evrope. Kitajska je na četrtem mestu med slovenskimi zunanjetrgovinskimi partnerji, uvoz iz Kitajske v Slovenijo je v zadnjih letih strmo naraščal.

Tomšič je sporočil, da ima Kitajska največji potencial za krepitev slovenskega izvoza v Aziji, zato moramo skupaj iskati trgovinske priložnosti in spodbujati slovenski izvoz na Kitajsko. Med obetavnimi panogami, kjer bi lahko okrepili sodelovanje, so logistika, turizem, šport in prehrana. Slovenija lahko kitajskim podjetjem ponudi kakovostno delovno silo, infrastrukturo in povezave z regionalnimi trgi. Poleg tega se Slovenija ponaša z visokotehnološkim znanjem, inovativnimi podjetji in visoko kakovostjo življenja.

V govoru je Tomšič še poudaril nedavni obisk podpredsednice vlade in ministrice za zunanje in evropske zadeve Tanje Fajon na Kitajskem, kjer je med drugim v Šanghaju odprla slovensko-kitajski poslovni forum. Na obisku jo je spremljala 71 članska gospodarska delegacija, predvsem iz sektorjev logistike, turizma, energetike, informatike, avtomobilske, živilske in vinarske industrije.

Rok Tomšič je povedal tudi, da Slovenija pobudo 14 + 1 ocenjuje kot transparenten, odprt, vključujoč, rezultatom usmerjen in praktičen mehanizem, ki naj služi predvsem kot platforma za širitev našega gospodarskega sodelovanja in kot komplementarni mehanizem že obstoječemu dialogu med EU in Kitajsko. Pričakujemo konkurenčne pogoje za naša podjetja, ki zagovarjajo načela enakopravnega dostopa do trga in poštene konkurence. Hkrati pobuda omogoča veliko možnosti za okrepitev sodelovanja na področjih, kjer imamo skupni interes. Znotraj pobude pa moramo postaviti konkretne cilje za prihodnje sodelovanje - kaj želimo doseči in na kakšen način.