Skoči do osrednje vsebine

Optimizacija mreže Digi info točk

Na podlagi analize podatkov, smo na Ministrstvu za digitalno preobrazbo ugotovili, da medtem, ko določene Digi info točke močno presegajo pričakovano obiskanost, določene lokacije ne dosegajo pričakovanega števila obiskov. Zato smo mrežo Digi info točk ustrezno optimizirali.

V strategiji Digitalna Slovenija 2030, ki jo je marca 2023 sprejela Vlada Republike Slovenije, smo postavili jasne cilje digitalizacije javnih storitev, in sicer: da bodo do leta 2030 vse ključne javne storitve zagotovljene na spletu in dostopne vsem uporabnikom, da bo vsaj 80 odstotkov ključnih javnih storitev, ki so dostopne digitalno, tudi opravljenih digitalno, in da bo vsaj 80 odstotkov uporabnikov javnih storitev uporabljalo digitalno identiteto. 

Ker v Sloveniji beležimo nizko digitalno pismenost, saj ima vsaj osnovne digitalne kompetence zgolj 47 odstotkov prebivalk in prebivalcev, smo na Ministrstvu za digitalno preobrazbo pripravili več ukrepov, ki nam bodo pomagali, da cilje, ki smo si jih zastavili v strategiji, tudi dosežemo.  

Tako smo v lanskem letu financirali več projektov za usposabljanja prebivalk in prebivalcev vseh starosti. Kot komplementarni ukrep k usposabljanjem smo pripravili tudi pilotni projekt za svetovanje in pomoč prebivalcem pri uporabi digitalnih javnih storitev z vzpostavitvijo tako imenovanih Digi info točk z namenom spodbujanja digitalne vključenosti ter povečanja števila uporabnikov digitalnih javnih storitev. Zavedati se moramo, da je digitalna pismenost danes temeljni steber sodobnega življenja in ključna spretnost tako pri delu kot pri vsakdanjem življenju.

Cilj projekta je pospeševanje uporabe digitalnih javnih storitev, ki uporabnikom poenostavljajo sodelovanje z javnim sektorjem oz. javnimi institucijami ter na drugi strani skrajšujejo čakalne vrste in zmanjšujejo administrativne obremenitve pri delu upravnih organov, s čimer se povečuje njihova učinkovitost. 

Nabor digitalnih javnih vsebin za katere se izvajata svetovanje in pomoč uporabnikom: 

  • uporaba elektronske osebne izkaznice in s tem povezane mobilne aplikacije, 
  • pomoč pri pridobitvi in uporabi spletnih digitalnih certifikatov, 
  • dostop do informacij o delu državne uprave na portalu GOV.SI, 
  • dostop do elektronskih storitev na portalu eUprava, vpogledi v lastne podatke ter izpiski/potrdila iz uradnih evidenc, 
  • spletni nakup subvencioniranih vozovnic za Integrirani javni potniški promet, 
  • vrednotnice za osebno dopolnilno delo, 
  • elektronsko podaljšanje prometnega dovoljenja, 
  • uporaba storitev eZdravja na portalu zVEM, elektronsko naročanje na pregled, 
  • dostop do e-storitev Zavoda za zdravstveno zavarovanje (ZZZS) (urejenost zavarovanja, naročila kartic, vpogled v podatke in podobno), 
  • dostop do digitalnih storitev Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (ZPIZ) (izračuni, vloge in podobno), 
  • dostop do storitev Zavoda za zaposlovanje, 
  • uporaba državnega davčnega portala eDavki, 
  • dostop do elektronske zemljiške knjige, 
  • uporaba elektronskih vinjet na portalu DARS, 
  • storitve v zvezi s socialnimi in družinskimi prejemki, 
  • storitve v zvezi z delovnimi in bivalnimi dovoljenji, 
  • storitve v zvezi s študijem in štipendijami, 
  • storitve Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (MKGP) in Uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin (UVHVVR), portal Volos (govedo, prašiči, drobnica, kopitarji, akvakultura, ribniki). 

Kot najbolj ugodni ponudnik na odprtem javnem naročilu je bila izbrana Obrtna zbornica Slovenije s podizvajalci. Predvideno obdobje za izvedbo pilotnega projekta Digi info točk je od 31. oktober 2023 do 30. novembra 2024.  

V septembru 2023 je bilo odprtih 62 Digi info točk, nato novembra 2023 še dodatnih 160, skupno na 222 lokacijah v vseh slovenskih občinah. Do konca marca 2024 je bilo na vseh Digi info točkah nekaj manj kot 29.000 obiskov prebivalcev. Do konca izvajanja projekta pričakovati približno 70.000 obiskov prebivalcev na Digi info točkah. 

Na Ministrstvu za digitalno preobrazbo smo ciljno naravnani. Vse ukrepe, ki jih načrtujemo in izvajamo, spremljamo s pomočjo vnaprej določenih kazalnikov. Če ugotovimo, da jih kateri od projektov ne dosega, agilno ukrepamo.  

Enako velja tudi za ta pilotni projekt. Analiza, ki smo jo opravili z zunanjim izvajalcem, je pokazala, da medtem, ko določene Digi info točke močno presegajo pričakovano obiskanost, določene lokacije ne dosegajo pričakovanega števila obiskov. Zato smo projekt optimizirali in 1. aprila 2024 zaprli 60 Digi info točk. S tem se je znižala tudi vrednost projekta. 

Ne glede na to, so Digi info točke še zmeraj prisotne in dostopne v vseh slovenskih regijah in omogočajo vsem prebivalkam in prebivalcem enostaven dostop do digitalnih javnih storitev ter spodbujajo digitalno vključenost. 

Njihove lokacije lahko najdete na portalu Geohub

Vljudno vabimo, da Digi info točke v najbližjem kraju obiščete.