Skoči do osrednje vsebine

Direktorica Ukoma na seminarju o digitalni diplomaciji: Transparentnost je pomembna za demokracijo

Med 27. februarjem in 1. marcem je Center za evropsko prihodnost (CEP) v sodelovanju z ministrstvom za zunanje zadeve ZDA izpeljal že 24. usposabljanje v okviru projekta Evropska izmenjava aktivnosti digitalne diplomacije (angleško European Digital Diplomacy Exchange - EDDE). Letošnje usposabljanje je bilo osredotočeno na krepitev digitalnega strateškega komuniciranja.
direktorica v razgovoru z eno izmed sogovornic v okviru okrogle mize

Petra Bezjak Cirman, direktorica Ukoma | Avtor: Center za evropsko prihodnost

Usposabljanja se je udeležilo 46 vladnih komunikatorjev iz 20 držav ter devet mednarodnih strokovnjakov, predstavnikov CEPA, DigiTips, Mete in ameriškega ministrstva za zunanje zadeve. Izobraževanje se je začelo z uvodno razpravo, na kateri sta veleposlanica ZDA Jamie L. Harpootlian in direktorica slovenskega Urada za komuniciranje Petra Bezjak Cirman predstavili svoj pogled na pomen digitalnega komuniciranja.

Veleposlanica ZDA je povedala, kako si je tudi s pomočjo družbenih omrežij olajšala spoznavanje Slovenije in vzpostavljanje stikov z njenimi prebivalci. Direktorica Ukoma je udeležencem izobraževanja pojasnila, da so ključne naloge Ukoma zagotavljanje javnosti dela vlade ter priprava in izvajanje komunikacijskih kampanj o najpomembnejših programskih prioritetah vlade. Pri tem imajo v zadnjih letih vedno večjo vlogo tudi različna družbena omrežja, v zadnjem času je Slovenija nabor digitalnih orodij razširila tudi z vladnim podkastom. Kot je poudarila Bezjak Cirman, lahko vlade s transparentnim komuniciranjem politik, pobud in vrednot okrepijo svojo legitimnost in kredibilnost. »Menim, da je transparentnost pomembna za demokracijo, da bi ljudje lahko zaupali vladi in vladnim institucijam. Ob poplavah lanskega avgusta so bile ključnega pomena hitre, točne in lahko dostopne informacije, da so lahko bili ljudje na varnem oziroma ravnali samozaščitno. Pri tem smo uporabljali tako klasične kot družbene medije, da smo dosegli čim širši krog ljudi,« je še povedala. 

Namen projekta EDDE je sicer izboljševanje digitalnih kompetenc vladnih komunikatorjev.