Pravici do izdaje bolniških listov in dostopnosti na daljavo morata biti med stavko zagotovljeni
Na Ministrstvu za zdravje menimo, da v času stavke omejevanje dostopnosti pacientov do nujnih zdravstvenih storitev ni dopustno. Izvajalci morajo poleg izdajanja bolniških listov omogočiti tudi različne oblike naročanja. To velja tako za osebni dostop do ambulante kot za telefonsko in elektronsko naročanje, kot je določeno v zakonodaji. Med zdravstvene storitve, ki so jih med stavko dolžni zagotavljati, spada tudi obravnava zavarovancev, ki potrebujejo potrdila za začasno zadržanost od dela zaradi bolezni ali poškodbe. Ohranjanje socialne varnosti državljanov mora biti v ospredju tudi ob morebitnih stavkah zdravnikov.
V skladu z Zakonom o delovnih razmerjih so zavarovanci dolžni pravočasno obvestiti delodajalca o svoji odsotnosti od dela, daljši od pet dni, ter ga seznaniti z razlogi za svojo odsotnost. Neupoštevanje tega pravila lahko privede do izredne odpovedi pogodbe o zaposlitvi. Zavarovanci težko vnaprej vedo, ali jim bo začasna odsotnost od dela naknadno odobrena, zato bi morebitne neupravičene odsotnosti nosili sami.
Kar se tiče zagotavljanje dostopnosti na daljavo, Zakon o zdravniški službi določa, da morajo zdravniki v času stavke izvajati vse storitve, katerih opustitev bi hitro privedla do nepopravljive hude okvare zdravja ali smrti. Prav tako morajo zagotavljati zdravstvene storitve za otroke do 18. leta starosti, bolnike nad 65 let, storitve v zvezi z nosečnostjo in porodom ter ukrepe za preprečevanje in obvladovanje nalezljivih bolezni.