Skoči do osrednje vsebine

Petra Bezjak Cirman: UKOM je ob poplavah uspešno komuniciral zaradi odlične in izkušene ekipe

Direktorica Urada vlade za komuniciranje (UKOM) Petra Bezjak Cirman je kot gostja okrogle mize na 5. dnevu komunikatorjev javnega sektorja povedala, da je UKOM lahko uspešno komuniciral informacije ob katastrofalnih poplavah zaradi odlične in izkušene ekipe.
Govorci sedijo na odru za mizo. V ozadju je prezentacija z objavami na temo poplav na družbenih omrežjih.

Petra Bezjak Cirman, direktorica Urada vlade za komuniciranje, je bila gostja okrogle mize z naslovom »Vloga odnosov z javnostmi pri krepitvi odpornosti družbe ob naravnih nesrečah«. | Avtor: Urad vlade za komuniciranje

Ob prvem klicu zgodaj zjutraj 4. avgusta 2023, ko se je aktiviral državni načrt, so se sodelavci Urada vlade za komuniciranje takoj odzvali in ves čas sodelovali pri komuniciranju vladnih odločitev kot tudi v štabu civilne zaščite. »Trudili smo se, da v prvi fazi, ko so se reševala življenja ljudi, pravočasno in jasno obveščamo javnost, da smo odzivni, da predstavljamo točne informacije in da imamo zaupanja vredne sogovornike, ki delujejo pomirjevalno,« je zbranim gostom na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani povedala direktorica UKOM.

Petra Bezjak Cirman je na okrogli mizi z naslovom »Vloga odnosov z javnostmi pri krepitvi odpornosti družbe ob naravnih nesrečah« v organizaciji Sekcije za komunikatorje v javnem sektorju pri slovenskem društvu za odnose z javnostmi pojasnila, da je UKOM pri komuniciranju uporabljal vse obstoječe komunikacijske kanale: »Uporabili smo tako klasične kanale komuniciranja, kot so novinarske konference, sporočila za javnost, odgovarjanje na novinarska vprašanja, gostovanje v različnih oddajah kot tudi novodobne kanale, to so družbena omrežja.« Doseg objav prek vladnih profilov na družbenih omrežjih je bil v času največje naravna katastrofe v Sloveniji izjemen. Na vladnem profilu na Facebooku so nekatere infografike, ki so imele informativno in opozorilno vsebino, dosegle tudi čez 100 tisoč uporabnikov. »Uporaba raznovrstnih kanalov ter lastna video in grafična produkcija nam je omogočila, da smo lahko hitro dosegli čim več ljudi in jih ustrezno seznanjali, kako ukrepati v nastalem položaju. Že drugi dan poplav, 5. avgusta, smo vzpostavili tudi posebno spletno stran gov.si/poplave, kjer smo tako domačo kot tujo javnost seznanjali z najnovejšimi informacijami in nasveti. Statistika ogledov prvega meseca je pokazala, da je bilo kar 99.565 ogledov nove strani,« je še povedala Bezjak Cirmanova.

Direktorica Ukoma je med drugim poudarila tudi pomen komuniciranja z mediji med katastrofalnimi poplavami, še posebej z obema javnima servisoma, s Televizijo Slovenija, ki je dnevno na 1. ali 2. programu neposredno prenašala novinarske konference, ter s Slovensko tiskovno agencijo, ki je omogočila, da so bile njihove novice v angleškem jeziku dostopne za vse.

Udeleženci okrogle mize so na koncu opozorili na pomen vloge vladnih odnosov z javnostmi v kriznem komuniciranju ter spomnili, da moramo vladni komunikatorji redno osveževati svoja znanja in veščine ter da je vsaka kriza tudi priložnost za nova spoznanja in izboljšanje odzivanja.