Skoči do osrednje vsebine

Izmenjava informacij in skupni nadzori z Davčno upravo Republike Srbske

Generalni direktor Finančne uprave Peter Grum s sodelavci je na bilateralnem srečanju v petek, 20. oktobra 2023, gostil delegacijo Davčne uprave Republike Srbske pod vodstvom dr. Goran Maričića.
 Generalni direktor Finančne uprave Peter Grum in direktor Davčne uprave Republike Srbske dr. Goran Maričić

Generalni direktor Finančne uprave Peter Grum in direktor Davčne uprave Republike Srbske dr. Goran Maričić | Avtor: Finančna uprava

Generalni direktor Finančne uprave je uvodoma poudaril pomen tesnega dvostranskega sodelovanja, predvsem pa pripravljenost, da se pristopi k reševanju odprtih vprašanj. Zaradi vse večje mobilnosti davčnih zavezancev in porasta čezmejnih transakcij je vedno bolj pomembno, da obe davčni administraciji vzpostavita učinkovito upravno sodelovanje na področju obdavčevanja. Kot je poudaril tudi direktor Davčne uprave Republike Srbske dr. Maričić so tovrstna srečanja priložnost, da se sodelovanje nadgradi in okrepi.

Uvodoma so predstavniki obeh davčnih administracij obravnavali možnost posredovanja informacije o rezidentstvu, ki jo slovenski davčni organ potrebuje v postopkih uveljavljanja ugodnosti iz Konvencije o izogibanju dvojnega obdavčevanja. Izmenjava informacije o rezidentstvu med davčnima organoma bi pomenila razbremenitev tako davčnih zavezancev kot tudi uradnih organov. Zdaj namreč potrdila o rezidentstvu pridobivajo zavezanci sami. 

Predstavniki obeh davčnih uprav so se strinjali, da je izmenjava podatkov med davčnimi organi pomemben element v boju proti davčnemu izogibanju in utajam. Delegaciji sta zato nadaljevali z razpravo glede možnosti izmenjave podatkov o dohodkih (kot na primer dohodki iz zaposlitve, pokojnine, obresti, dividende in podobno). Obravnavali so tudi možnosti izmenjave podatkov o imetnikih deležev v podjetjih, kar bi omogočilo preverjanje primerov prenosa poslovanja iz Slovenije v Republiko Srbsko. V zvezi s tem so predstavniki Davčne uprave Republike Srbske pojasnili tudi, da so pričeli postopek implementacije avtomatične izmenjave podatkov o finančnih računih (angleško Common Reporting Standard), ki bo omogočil avtomatično izmenjavo informacij o finančnih računih, stanjih na teh računih, dividendah, kapitalskih dobičkih in drugih dohodkih, ki izhajajo iz sredstev na finančnih računih.

Razprava je tekla tudi o možnostih izvedbe sočasnega nadzora na področju obeh davčnih administracij in operativnem sodelovanju inšpektorjev. Obravnavane pa so bile tudi možnosti medsebojne upravne pomoči pri izterjavi. 

Sestanek je potekal v delovnem vzdušju, potrebe po sodelovanju pa so bile ilustrirane tudi z že izvedenimi analizami in primeri. Obe strani se pokazali veliko iniciative, da se odprta vprašanja čim prej rešijo in da se tesno sodelovanje med upravama nadaljuje tudi v prihodnje.