Skoči do osrednje vsebine

Potrjen Akcijski načrt Strategije digitalnih javnih storitev 2030

Vizija, ki jo podpira Strategija digitalnih javnih storitev 2030, so digitalne javne storitve, osredotočene na državljane in poslovne subjekte, ki omogočajo povezano, usklajeno, varno ter učinkovito sodelovanje državljanov in podjetij z javno upravo. Jasno je začrtana smer razvoja digitalnih javnih storitev, kar bo omogočilo razvoj preprostih storitev ter spodbujalo njihovo široko uporabo.

Vlada je danes, 30. avgusta 2023, potrdila Akcijski načrt Strategije digitalnih javnih storitev 2030, ki je bila sprejeta 15. decembra 2022. Za uresničitev strategije je v sodelovanju z vsebinsko pristojnimi institucijami pripravljen akcijski načrt, kjer so zbrani konkretni ukrepi, ki bodo v prihodnjih 2-3 letih najbolj prispevali k digitalizaciji javnih storitev v Sloveniji do leta 2030 in imeli največji vpliv na digitalno preobrazbo javnega sektorja in družbe ter širši ekosistem s tem povezanih deležnikov.

Za spremljanje in koordinacijo izvajanja strategije ter pripadajočega akcijskega načrta je odgovorno Ministrstvo za digitalno preobrazbo. Vsebinsko pristojne institucije bodo redno vsako leto poročale o stanju implementacije, Akcijski načrt pa bomo posodabljali vsaki dve leti.

Od vseh pristojnih institucij, ki so potencialni nosilci ukrepov in so večinoma sodelovale že pri pripravi same strategije, so bili v več krogih usklajevanja zbrani obstoječi ukrepi, ki jih omenjene institucije že imajo v svojih načrtih in imajo za njih določene tudi vire in nosilce. Zbranih je 109 ukrepov od 26 vsebinsko pristojnih institucij. Za dosedanje ambicioznih ciljev strategije bodo morale vsebinsko pristojne institucije v naslednjih letih vzpostaviti še dodatne ukrepe, ki bodo prispevali k uresničitvi vizije in strateških prioritet:

  1. do leta 2030 bodo vse ključne javne storitve zagotovljene na spletu in dostopne vsem uporabnikom,
  2. vsaj 80 odstotkov ključnih javnih storitev, ki so dostopne digitalno, bo opravljenih digitalno in
  3. vsaj 80 odstotkov uporabnikov javnih storitev bo uporabljalo digitalno identiteto.

Še posebej so pomembne javne storitve, ki so v strategiji izpostavljene kot "ključne" ter so skladne tudi z EU programom politike Pot v digitalno desetletje do leta 2030 in Digitalnim kompasom ter pri katerih bo ključnega pomena aktivno sodelovanje vsebinsko pristojnih institucij:

  • Ustanovitev podjetja (življenjski dogodek s področja gospodarstva, ki zajema storitve glede orientacije, administrativnih zahtev, osnovne registracije, davčnih zadev, zavarovalniških zadev, zaposlitve prvega sodelavca in zahtev za okoljevarstvena dovoljenja in tako dalje)
  • Redno poslovanje podjetij (življenjski dogodek s področja gospodarstva, ki zajema davke in finance podjetij, DDV in spremembe poslovanja in tako dalje)
  • Kariera (življenjski dogodek s področja zaposlovanja, ki zajema storitve v zvezi z ukrepi za brezposelne, napotki za dodatne ugodnosti in nadomestila, ohranjanjem veljavnih nadomestil, iskanjem nove zaposlitve in izpolnjevanje obrazcev ob zaposlitvi in upokojitvi in tako dalje)
  • Študij (življenjski dogodek s področja izobraževanja, ki zajema storitve v zvezi z orientacijo, vpisom in študijskim usmerjanjem in tako dalje)
  • Družina (življenjski dogodek s področja socialne zaščite, ki zajema storitve v zvezi z rojstvom, poroko in smrtjo)
  • Selitev (življenjski dogodek s stanovanjskega področja, ki zajema storitve v zvezi z iskanjem, s prilagoditvami in selitvijo v novo stanovanje ter selitvijo v tujino in življenjem tam in tako dalje)
  • Spori majhne vrednosti (življenjski dogodek s področja pravosodja, ki zajema storitve v zvezi s pripravo in sprožitvijo spora, spremljanjem statusa in tako dalje)
  • Transport (življenjski dogodek s področja transporta, ki zajema storitve glede nakupa vozila ter s tem povezanimi davki in potrdili, parkirnimi dovoljenji ter z javnim prevozom in tako dalje)
  • Zdravje (življenjski dogodek s področja zdravja, ki zajema osnovne zdravstvene storitve glede iskanja ustreznega izvajalca zdravstvenih storitev, EU zdravstvenega zavarovanja, naročanja na zdravstvene storitve, možnosti spletne komunikacije z zdravnikom (e-posvetovanja), e-receptov, dostopa do zdravstvenih podatkov - recepti, izvidi, cepljenje in tako dalje)

Povezava do akcijskega načrta: Akcijski načrt Strategije digitalnih javnih storitev 2030

Povezava do Strategije digitalnih javnih storitev 2030: Strategija digitalnih javnih storitev 2030