Skoči do osrednje vsebine

Odziv Ministrstva za zdravje na navedbe Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije

Na Ministrstvu za zdravje (MZ) smo zelo zadovoljni s povratnimi informacijami, ki jih s strani uporabnikov zdravstvenega sistema dobivamo glede klicnega centra.

Pozdravljamo aktiven angažma, ki ga je Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) včeraj napovedal, se pa poraja vprašanje, zakaj so to storili šele ob vzpostavitvi klicnega centra. Na ministrstvu smo se sicer na navedbe direktorice takoj odzvali in poslali kontaktne številke organizacijskih enot (OE) ZZZS, ki smo jih pridobili na spletni strani ZZZS v klicni center. S tem smo zagotovili še večjo dostopnost uporabnikov zdravstvenih storitev, saj lahko državljani pokličejo na 0 801 801 in tam dobijo neposredno prevezavo na ustrezno številko kontakta ZZZS.

Z včerajšnje novinarske konference ZZZS gre razbrati, da bi ZZZS očitno že veliko prej preko svojih OE lahko aktivno in ažurneje posodabljal podatke na svoji spletni strani. Kot kaže so že imeli na voljo orodja, da bi izboljšali svojo odzivnost in se približali uporabnikom zdravstvenih storitev, tudi s prečiščenjem nepregledne spletne strani o razpoložljivosti zdravnikov, saj je trenutno največja težava pri delovanju klicnega centra očitno prav neažurnost podatkov. MZ tako sicer pozdravlja angažma, ki ga je včeraj predstavila direktorica, vendar pa na podlagi tega še dodatno ugotavljamo, da ZZZS svoje funkcije ne opravlja dovolj učinkovito v korist zavarovancev.

Namen klicnega centra je ravno v enotnosti delovanja. Do vzpostavitve klicnega centra so bili uporabniki, zavarovanci, v sistemu prepuščeni sami sebi, ko so iskali podatke po nepregledni množici spletnih strani o prostih aktivnih zdravnikih. MZ je klicni center ustanovilo z razlogom, da uporabnikom zdravstvenega sistema omogočimo večjo dostopnost do zdravstvenega sistema in do informacij o izbiri prostega aktivnega zdravnika. Državljani, ki se na splošno ne znajdejo na številnih podstraneh spletne strani ZZZS in niso bili dovolj seznanjeni o možnost klica na OE ZZZS (pri izbiri osebnega zdravnika), lahko danes neposredno pokličejo v klicni center ministrstva na 0 801 801 in dobijo neposredno pomoč in prevezavo na ustrezno številko kontakta ZZZS.

Na ministrstvu za zdravje tako ponovno ocenjujemo, da je bila vzpostavitev klicnega centra nujno potrebna, saj smo uporabnikom zdravstvenega sistema omogočili takojšnji dostop do sogovornika, enotno vodenje skozi sistem ter do razpoložljivih informacij o prostih zdravnikih, ki opredeljujejo paciente.