Skoči do osrednje vsebine

Vzpostavitev klicnega centra za podporo uporabnikom zdravstvenega sistema

1. marca 2023, ob 12. uri bo začel delovati klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema, ki bo preko brezplačne telefonske številke 080 18 01 zagotavljal splošno pomoč in podporo pri urejanju administrativnih in organizacijskih vprašanj uporabnikov.

Brezplačna telefonska številka 080 18 01 bo namenjena ljudem, ki imajo težave pri klicih v zdravstveni dom, dostopu do osebnega zdravnika, ginekologa, zobozdravnika ter pediatra, pa tudi vsem tistim, ki ne uspejo pridobiti informacij o naročanju na pregled, o ambulantah za neopredeljene zavarovane osebe in informacij o delovanju drugih klicnih centrov, prav tako bo klicni center namenjen podpori oziroma preusmeritvi klicev na sistem in podporo pri digitalni aplikaciji zVem.

Kot je pojasnil minister za zdravje Danijel Bešič Loredan, je klicni center nastal na pobudo vladne medresorske skupine kot odziv na klicno nedostopnost zdravstvenega sistema. »Ključno je, da se bo na klicnem centru zmeraj nekdo oglasil«, je dejal minister in dodal, da bodo na ta način dobili informacije od ljudi, kam so klicali, kdo se jim na telefon ni javil in torej, na kateri točki sistem ne deluje. Izpostavil je, da klicni center nikakor ne nadomešča številke 112, niti ni namenjena izdaji receptov in izdajanju napotnic. »Cilj je, da se ljudem, ki pokličejo, nekdo oglasi in jim pomaga«, je povedal.

Klicni center, ki ga vzpostavljajo postopoma kot pilotni projekt, bo v prvi fazi s pomočjo usposobljenih operaterjev nudil splošno pomoč in podporo pri urejanju administrativnih in organizacijskih vprašanj uporabnikov, v drugi fazi pa bo cilj avtomatizirati postopke odgovarjanja na vprašanja. Z delom namreč nadaljuje tudi Delovna skupina za dostopnost in enakopravnost do zdravstvenih storitev, v katero so vključeni Zveza organizacij pacientov Slovenije, Zdravniška zbornica Slovenije, Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS), Nacionalni inštitut za javno zdravje in Ministrstvo za zdravje, ki si je kot eno od glavnih nalog zastavila vzpostavitev enotnega državnega klicnega centra, katerega končni cilj so vse informacije na enem mestu po zgledu Estonije v okviru ZZZS.

Klicni center bo deloval ob delovnikih med 9. in 16. uro. Pilotni projekt, ki bo trajal predvidoma dva meseca, financira ministrstvo za zdravje. Za izvajanje storitve klicnega centra je bil izbran najugodnejši ponudnik, družba Telekom, s ponudbo v višini 38.900 evrov.