Usmeritve ministrice policiji glede javnih shodov
Za opravljanje teh obveznosti policije je pomembno razločevati med organizatorjem in pobudnikom javnega shoda ter med neprijavljenim in neorganiziranim (spontanim) javnim shodom.
Kdo je organizator javnega shoda, je pomembno zlasti z vidika odgovornosti za prekršek po četrtem odstavku 38. člena Zakona o javnih zbiranjih. O tem je podalo mnenje Vrhovno državno tožilstvo Republike Slovenije, pa tudi Varuh človekovih pravic je v več primerih podal mnenje z vidika varstva človekovih pravic in temeljnih svoboščin, ki se nanašajo na ugotavljanje odgovornosti organizatorja javnega shoda.
Z namenom zagotavljanja ustavno varovanih pravic do zbiranja in združevanja (42. člen Ustave Republike Slovenije) ter svobode izražanja (39. člen Ustave Republike Slovenije) naj policija pri ugotavljanju odgovornosti organizatorja javnega shoda upošteva tudi mnenja obeh institucij, torej Vrhovnega državnega tožilstva Republike Slovenije in Varuha človekovih pravic.