Skoči do osrednje vsebine

Nova generacija merilnikov hitrosti na 77 GHz radarski opremi

Prevelika hitrosti vozil v cestnem prometu še vedno ostaja glavni vzrok za nesreče ter smrtne žrtve v cestnem prometu. Avtomobilska industrija je v zadnjih letih naredila veliki preboj pri sistemih za zagotavljanje varne vožnje vozil z uporabo radarjev, ki omogočajo zaznavanje položaja in hitrosti večjega števila vozil hkrati. Eden zadnjih korakov, je bil prehod iz 24 GHz tehnologije na 77 GHz tehnologijo.
Na sliki je štiripasovna cesta s štirimi avtomobili katerim se meri hitrost z novim merilnim sistemom.
1 / 3

Tega se na Uradu Republike Slovenije za meroslovje, ki to vrstne prekrške in nesreče tako posredno, kot neposredno spremljamo, dobro zavedamo. V želji prispevati čim večji delež k zmanjšanju to vrstnih vzrokov za prometne nesreče na uradu skrbno spremljamo razvoj na področju tehnologije merilnikov hitrosti v cestnem prometu, s čimer bi omogočili dostop do uporabe najnovejše možne opreme za potrebe delovanja policije ter občinskih redarstev.

Merilniki hitrosti, ki delujejo na podlagi Dopplerjevega pojava – radarski merilniki hitrosti, so v zadnjih desetih letih doživeli nesluten razvoj kot posledica samega razvoja avtomobilske industrije. Avtomobilska industrija je v zadnjih letih naredila veliki preboj pri sistemih za zagotavljanje varne vožnje vozil z uporabo radarjev, ki omogočajo zaznavanje položaja in hitrosti večjega števila vozil hkrati. Eden zadnjih korakov, je bil prehod iz 24 GHz tehnologije na 77 GHz tehnologijo. Slednje omogoča še hitrejše in bolj natančno spremljanje posameznih vozil ter celotne prometne situacije. Prednosti nove 77 GHz tehnologije so tudi uporabili proizvajalci merilnikov hitrosti. Če bolj enostavno povemo, so merila predhodne generacije bila sposobna določiti položaj merjenega vozila na meter natančno, sedaj pa je mogoče z novo tehnologijo govoriti o centimetrski natančnosti.

Nova tehnologija bo med drugim tudi omogočala merjenje hitrosti vozil med samo vožnjo s pomočjo prestreznika - policijskega oziroma redarskega vozila, v katerega bo merilnik hitrosti vgrajen. Rokovanje s takšnim merilom bo preprosto in ne bo zahtevalo dodatnih posegov pri meritvah iz parkiranega vozila oziroma vozila med vožnjo. Hkrati bo tudi sama vgradnja v vozilo dosti bolj enostavna. Sam princip merjenja hitrosti vozil iz prestreznika je že dalj časa znana rešitev, ki pa je dejansko zaživela šele na podlagi nove tehnologije.

Urad Republike Slovenije za meroslovje je kupil novo ustrezno opremo – generator radarskih tarč, ki bo omogočil, da se do konca izvedejo postopki ugotavljanja skladnosti nove generacije merilnikov hitrosti na 77 GHz radarski opremi. Nova oprema bo prav tako omogočila, da se bodo določeni preskusi izvedli v laboratorijskih pogojih namesto z vozilom na cesti oziroma na dirkalnem poligonu. To predstavlja manjše stroške za vložnika in manjši ogljični odtis samega postopka ugotavljanja skladnosti.  Urad Republike Slovenije za meroslovje je začel navedeno opremo uporabljati s 1. 7. 2022 in s tem postavil nov mejnik v Sloveniji na področju merjenja hitrosti v cestnem prometu.