Skoči do osrednje vsebine

Minister dr. Jože Podgoršek na otvoritvi Tedna Cvička in predstavitvi projekta Dobrote Dolenjske

Minister dr. Jože Podgoršek se je udeležil otvoritve ocenjevanja vin v okviru jubilejnega 50. Tedna Cvička. Dogodek organizira Zveza društev vinogradnikov Slovenije v sodelovanju s Kmetijsko gozdarsko zbornico Slovenije - Zavodom Novo mesto ter Občino Novo mesto. Minister si je nato ogledal tudi odličen projekt Dobrote Dolenjske, ki združuje lokalne pridelovalce in obrtnike. Obiskal je tudi kmetijo Kurent, ki se ukvarja z živinorejo.
Minister stoji in se slika skupaj z kraljem in kraljico cvička.

Minister dr. Jože Podgoršek skupaj na ocenjevanju vin. | Avtor: Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.

1 / 3

Današnji obisk dolenjske je minister začel v Novem Mestu, kjer je potekalo tradicionalno ocenjevanje vin v okviru jubilejnega 50. tedna Cvička. V svojem uvodnem nagovoru je izpostavil, da je cviček slovenski ambasador v tujini, saj je edino vino v Sloveniji s priznanim tradicionalnim poimenovanjem (PTP). Ob tem je poudaril, da so za ohranjanje ustreznega nivoja kakovosti našega vinskega ambasadorja tovrstna strokovna ocenjevanja nuja. »Kajti strokovnjaki izluščijo tiste najboljše, najbolj prizadevne in inovativne, ki vinu in celotni obrti v tej regiji omogočajo, da se razvija ter s tem še naprej dostojno promovira slovensko vinogradniško obrt in znanje v svetu.« Dodal je, da 50. ocenjevanje pomeni, da ima Cviček v tem prostoru že svoje mesto. Vinogradnikom in vinarjem je tudi čestital za napredek, ki so ga storili v zadnjih desetletjih.

Minister se je v nagovoru dotaknil tudi stanja v vinskem in vinogradniškem sektorju v zadnjem obdobju, ki sta ga zaznamovali epidemija covid-19, pozeba in višanje cen energentov in gnojil. Poudaril je, da je ministrstvo budno spremljalo razmere na trgih in z različnimi ukrepi pomagalo sektorju. »Ministrstvo je sektorju namenila približno 75 milijonov evrov pomoči. Zavedamo se, da jih potrebujete in so razmere tiste, ki nas silijo v to pomoč, vendar žal ne nadomestijo stanja, ki bi bilo, če bi lahko normalno delali.« Izpostavil je tudi pomen prilagajanja na podnebne spremembe, ki mu bo v novem programskem obdobju skupne kmetijske politike (SKP) namenjeno največ pozornosti. »V vnosu novih tehnologij in stabilizaciji pridelave imate priložnost, tudi vinogradniki. Povečevali bomo tudi sredstva za kmetovanje na območjih z omejenimi dejavniki. Sprejet je bil tudi nov pravilnik glede stopnje alkohola v Cvičku.« Čestital je nekdanjemu in prihodnjemu kralju cvička ter poudaril, da je za prihodnost Cvička pomembno povezovanje in sodelovanje med kmeti tudi pri investicijah.

V nadaljevanju je sledila predstavite projekta Dobrote Dolenjske. Gre za kolektivno blagovno znamko, ki nastaja pod okriljem Zavoda za kulinariko in turizem Dobrote Dolenjske. Je ena prvih kolektivnih blagovnih znamk na Slovenskem, ki je bila tudi vzpostavljena s sredstvi LEADER. Aktivni so od leta 2014, ko se je porodila ideja o združevanju in povezovanju najboljših ponudnikov iz te slovenske pokrajine. Tako je nastala blagovna znamka Dobrote Dolenjske, ki danes združuje že več kot 73 različnih ponudnikov z več kot 450 visokokakovostnimi certificiranimi izdelki. Posebnost njihovih kulinaričnih izdelkov je slovensko poreklo. Izdelki niso le predelani na Dolenjskem, temveč je velika večina sestavin, ki sestavljajo izdelke, tudi pridelana v tej slovenski pokrajini, kar daje izdelkom dodano vrednost. Izdelki se prodajajo v trgovini ter na spletu.

Minister je obiskal tudi kmetijo Kurent, ki se ukvarja z živinorejo. V pogovoru so se dotaknili stanja v kmetijstvu, kako se kmetija sooča z izzivi, ki so vezani tako na skupno kmetijsko politiko kot na razmere, povezane z epidemijo covid-19 in vojno v Ukrajini. Seznanitev z razmerami na kmetijah je zlasti pomembno v tem obdobju, ko se pripravlja izvedbeni načrt skupne kmetijske politike za obdobje 2023 – 2027.