Predstavitev ugotovitev nadzora PCT na novinarski konferenci Urada za komuniciranje
Izvedena sta bila 602 nadzora nad spoštovanjem zahtev odloka, sprejetega z namenom zajezitve in obvladovanja okužb z virusom SARS – CoV-2, od tega je bilo 126 nadzorov izvedenih v času vikenda.
V navedenem obdobju je bilo skupaj pregledanih: V navedenem obdobju je bilo skupaj pregledanih:
- 483 ponudnikov gostinske dejavnosti,
- 29 trgovin z živili ter
- 90 proizvodnih živilskih obratov in dejavnosti.
Nepravilnosti so bile ugotovljene pri 111 zavezancih, od tega pri 110 ponudnikih gostinske dejavnosti in v eni trgovini z živili. Neskladnosti v gostinski dejavnosti so se nanašale na nepreverjanje izpolnjevanja pogojev na vstopnih točkah za goste oziroma ob naročanju, kjer so v večini primerov gostinci zgolj vprašali gosta ali izpolnjuje pogoje PCT (preboleli, cepljeni, testirani), dejansko pa le-tega niso preverili oziroma so jim gostje predložili QR kodo, ki je gostinec ni preveril. Precej neskladnosti se je nanašalo tudi na nepravilno nošenje oziroma nenošenje mask s strani zaposlenih, ob stiku s potrošniki.
V upravnih postopkih je bilo izrečenih 9 ureditvenih odločb in 98 opozoril po Zakonu o inšpekcijskem nadzoru. Na podlagi zakona o prekrških je bilo izdano 42 opozoril in 24 prekrškovnih odločb z izrečenimi globami v skupni vrednosti 45.500 evrov. Pri preverjanju odprave neskladnosti, odrejene z upravno odločbo, se je zaradi njene neizvršitve zavezancu izdal plačilni nalog za pravno in odgovorno osebo, v skupni vrednosti 2000 evrov ter začasno prepovedalo opravljanje dejavnosti.
Uprava RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin bo nadaljevala s poostrenimi nadzori kot tudi stopnjevala ukrepanje z izdajo plačilnih nalogov ter izrekanjem začasnih prepovedi opravljanja dejavnosti. Nadzori se bodo izvajali v času obratovanja gostinskih lokalov, vključno z vikendi.