Skoči do osrednje vsebine

Dokazovanje upada prihodkov pri čakanju na delo in pri mesečnem temeljnem dohodku

Za uveljavljanje ukrepa čakanja na delo in prejema mesečnega temeljnega dohodka (MTD) morajo zavezanci izpolnjevati določene zakonske pogoje. V nadaljevanju predstavljamo kratek povzetek pogojev za dodelitev teh pomoči.

Spomladanski del ukrepov

Za uveljavljanje ukrepa čakanja na delo je po interventnih zakonih ZIUZEOP[1] (do 31. 5. 2020), ZIUOOPE[2] (do 30. 6. 2020), ZIUPDV[3] (do 31. 9. 2020) predviden upad prihodkov v višini 10 % v letu 2020 glede na leto 2019 oziroma 10 % upad povprečnih mesečnih prihodkov glede na primerljivo obdobje (odvisno od začetka/prenehanja poslovanja zavezanca). Enako velja tudi za uveljavljanje mesečnega temeljnega dohodka po ZIUZEOP (marec, april in maj 2020), kjer so zavezanci morali izkazati upad prihodkov v višini 10 % v letu 2020 glede na leto 2019 oziroma 10 % upad povprečnih mesečnih prihodkov glede na drugo primerljivo obdobje, ki je odvisno od začetka poslovanja.

Jesenski del ukrepov

Dne 24. 10. 2020 je bil sprejet ZZUOOP[4], ki je za uveljavljanje čakanja na delo (od 1. 10. 2020 do 31. 1. 2021)  in mesečnega temeljnega dohodka (oktober-december 2020 in januar-marec 2021) določil, da je za pomoč uveljavljeno po tem zakonu potrebno izkazovati upad prihodkov v višini 20 % v letu 2020 glede na leto 2019 oziroma glede na primerljivo obdobje, ki je odvisno od začetka poslovanja zavezanca.

Osmi protikorona paketPKP 8 (ZDUOP[5])

PKP 8 je za uveljavljanje ukrepa čakanja na delo po PKP 8 (od 1. 2. 2021 naprej) določil, da so ukrepa so upravičeni tisti delodajalci, ki jim bodo po njihovi oceni prihodki v letu 2021 zaradi epidemije ali posledic epidemije upadli za več kot 20 odstotkov glede na leto 2019 oziroma 2020.

Podrobnejše informacije so objavljene na storitveni spletni strani Finančne uprave.

OPOMBE:

[1] ZIUZEOP (Zakon o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo)

[2] ZIUOOPE (Zakon o interventnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic epidemije COVID-19)

[3] ZIUPDV (Zakon o interventnih ukrepih za pripravo na drugi val COVID-19)

[4] ZZUOOP (Zakon o začasnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic COVID-19) 

[5] ZDUOP (Zakon o dodatnih ukrepih za omilitev posledic COVID-19)