Skoči do osrednje vsebine

Z avtocestno policijo do večje varnosti na avtocestah in hitrih cestah

Minister za notranje zadeve Aleš Hojs, minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec, vršilec dolžnosti generalnega direktorja policije Andrej Jurič in predsednik uprave DARS Valentin Hajdinjak so danes podpisali sporazum o medsebojnem sodelovanju za izboljšanje varnosti na avtocestah in hitrih cestah v Republiki Sloveniji.
Podpisniki sporazuma minister za notranje zadeve Aleš Hojs, minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec, v. d. generalnega direktorja policije Andrej Jurič in predsednik uprave mag. Valentin Hajdinjak

Podpisniki sporazuma minister za notranje zadeve Aleš Hojs, minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec, v. d. generalnega direktorja policije Andrej Jurič in predsednik uprave mag. Valentin Hajdinjak | Avtor: MNZ

Boljša prometna varnost in učinkovitejši nadzor

Minister za notranje zadeve Aleš Hojs je v izjavi za javnost po podpisu sporazuma povedal, da bo avtocestna policija predvidoma vzpostavljena v prvih mesecih naslednjega leta. Njen sedež bo v Postojni, v prvi fazi pa bodo vzpostavljene posamezne enote na petih lokacijah. Z enotami, v katerih bo od deset do 15 policistov, bo zajet celoten avtocestni križ.

»V prvi fazi bo avtocestna policija prevzemala naloge, povezane z nadzorom prometa, v skladu z dolgoročnim razvojem policije pa tudi naloge, ki jih imajo druge enote, torej preiskavo kaznivih dejanj in vse preostalo, kar spada v dejavnost policije na lokalni oziroma regionalni ravni.« Ustanovitev avtocestne policije bo prispevala k dvema bistvenima ciljema: »Prvi je prometna varnost – na slovenskih avtocestah bo več reda, manj nesreč in mrtvih. Glede na to, da se povečuje tudi število kaznivih dejanj na avtocestah, bo to pripomoglo tudi k boljšemu raziskovanju in pregonu storilcev.« Kot je še povedal Hojs, bo projekt končan v nekaj letih in takrat bo enota štela več 100 ljudi.

V. d. generalnega direktorja policije Andrej Jurič je dejal, da se bosta povečali varnost in učinkovitost dela policije na avtocestah in hitrih cestah. »Zaradi avtocestne policije bo nadzor učinkovitejši, stalnejši in trajnejši. Poleg tega bo preprečevala kazniva dejanja, iskala storilce kaznivih dejanj, preprečevala nezakonite migracije …« Glede kadrov je Jurič povedal, da bo na začetku šlo za prerazporeditve, v nadaljevanju pa tudi za nove zaposlitve: »Pričakujemo, da bo čez dve leti približno 170 policistov na voljo tudi za avtocestno policijo.«

Učinkovit sistem za vzpostavljanje reda na avtocestah in hitrih cestah

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je povedal, da bodo »vzpostavili učinkovit sistem za vzpostavljanje reda na slovenskih avtocestah in hitrih cestah. To je pomembno tudi z vidika novih ukrepov, in sicer prepovedi prehitevanja za tovorna vozila nad 7,5 tone na avtocesti od Šentilja do Kopra. Že zdaj so določene omejitve pri prehitevanju za tovorna vozila, a vozniki teh omejitev ne spoštujejo. Avtocestna policija bo tako pripomogla k temu, da bodo vozniki tovornih vozil spoštovali predpise, in s tem se bosta izboljšali pretočnost in varnost.«

Predsednik uprave DARS Valentin Hajdinjak je povedal, da je naslednji korak k večji varnosti in pretočnosti slovenskih avtocest uvedba t. i. tretjega voznega pasu iz smeri Domžal in Vrhnike proti Ljubljani. S tem bodo v prometnih konicah odpravili nepotrebne zastoje. »Avtocestna policija bo tako prej na mestih prometnih nesreč in kaznivih dejanj, zagotovo pa bo k varnosti in pretočnosti prispevalo tudi delo policije pri odkrivanju pretežkih tovornjakov.« S policijo se intenzivno pogovarjajo o sofinanciranju prevoznih sredstev in o prostorih, ki jih lahko ponudijo policistom na avtocestnih bazah in nekdanjih cestninskih postajah.

Ozadje

V zadnjih letih se je promet na avtocestah in hitrih cestah zelo povečal. Zaradi velike gostote prometa prihaja do zastojev že ob najmanjšem nepredvidenem dogodku (na primer okvari vozila), ob prometnih nesrečah pa je to še toliko izraziteje.

Policisti v nadzorih cestnega prometa ugotavljajo vožnjo prekratko varnostno razdaljo pri vožnji, prehitro vožnjo in nepravilno prehitevanje, pri tovornih vozilih pa predvsem tehnično neustreznost in preobremenjenost ter kršitve časa trajanja vožnje. Na področju kriminalitete se je povečalo tihotapljenje nezakonitih prebežnikov, tu so še tatvine, ropi, poškodovanja tuje stvari in goljufije. Zato je na avtocestah in hitrih cestah treba povečati prisotnost policistov, ki lahko nadzirajo in urejajo cestni promet ter se odzivajo na pojave različnih kriminalnih dejanj. Že v Resoluciji o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa 2013–2022 je bil cilj okrepiti nadzor na teh cestah in kot možnost predvidena tudi avtocestna policija.

Koncept opravljanja nadzora na avtocestah in hitrih cestah predvideva postopno vzpostavitev dodatnih policijskih enot, ohranjajo pa se obstoječe postaje prometne policije, ki bodo še naprej opravljale nadzor na preostalih cestah. Predvidena je tudi večja vloga Nacionalnega centra za upravljanje prometa. Izvedbo projekta smo danes podkrepili s podpisom sporazuma o sodelovanju. Pred kratkim pa sta policija in DARS že podpisala sporazum o sodelovanju pri uvedbi sekcijskega merjenja hitrosti.