Skoči do osrednje vsebine

Evropska komisija je objavila razpis za zbiranje predlogov programov promocije za kmetijske proizvode v EU in na tretjih trgih

Predloge je Komisiji treba predložiti do 15. aprila 2020 preko namenskega portala.

Evropska komisija je 14. 1. 2020 objavila razpis za zbiranje predlogov programov promocije za kmetijske proizvode v EU in na tretjih trgih. Od skupnega proračuna je 181,4 milijonov evrov namenjenih za sofinanciranje promocijskih programov, ki bodo izbrani med prijavljenimi predlogi. 118,4 milijonov evrov je namenjenih za promocijske programe v državah zunaj EU. Sem spadajo predvsem Koreja, Japonska, Mehika, ZDA in Kitajska.

Programi morajo obveščati potrošnike EU in svetovne potrošnike o različnih shemah kakovosti EU, kot so geografske označbe ali ekološki proizvodi. Prav tako lahko spodbujajo visoke standarde EU glede varnosti in kakovosti ter raznolikosti in pristnosti evropskih izdelkov. Znotraj EU je 8,0 milijonov evrov namenjenih za promocijo svežega sadja in zelenjave, katere cilj je povečati njihovo porabo v okviru uravnotežene in zdrave prehrane. Upravičenci za prijavo so trgovinske organizacije, organizacije proizvajalcev in kmetijsko živilski organi, odgovorni za promocijske dejavnosti.

Predloge je Komisiji treba predložiti do 15. aprila 2020 preko namenskega portala. Komisija bo nato predloge ocenila in jeseni objavila informacije o izbranih upravičencih.

CHAFEA, Evropska agencija za varstvo potrošnikov, zdravja, kmetijstva in hrane ponuja številna orodja, s katerimi lahko prosilci uspešno predložijo svoje predloge. Več informacij bo na voljo v nizu "info dni", ki bodo potekali po vsej EU. Evropski informativni dan bo 30. januarja 2020 v Bruslju in bo odprt za vse potencialne upravičence, oglaševalske agencije in nacionalne organe.

Namen politike promocije kmetijsko-živilskih proizvodov v EU je pomagati sektorju, da izkoristi vse bolj razširjen in vedno bolj dinamičen svetovni trg kmetijsko živilskih proizvodov, ozaveščati o shemah kakovosti, vključno z ekološkimi proizvodi in pomagati proizvajalcem v primeru motenj na trgu.

Obstajata dve vrsti promocijskih programov: tako imenovane "enostavne" programe lahko predloži ena ali več organizacij iz iste države EU. "Multi" programe lahko vložita vsaj dve nacionalni organizaciji iz vsaj dveh držav članic ali ena ali več evropskih organizacij. Običajno se pripravijo programi za obdobje treh let.

V celotnem proračunu je 10 milijonov evrov namenjenih za primer večjih motenj na trgu (5 milijonov evrov za enostavne programe in 5 milijonov evrov za multi programe).

Dodatnih 9,5 milijonov evrov je namenjenih lastnim pobudam Komisije. Te vključujejo udeležbo na sejmih in komunikacijskih kampanjah ter diplomatske nastope, ki jih vodi evropski komisar za kmetijstvo in razvoj podeželja ter jih spremlja poslovna delegacija.

Več informacij je dostopnih na spletnih straneh Komisije