Skoči do osrednje vsebine

Stečaj letalskega prevoznika Adria Airways – obvestilo za javnost

Dne 30. 9. 2019 je bila na spletni strani adria.si in v medijih objavljena novica, da je Adria Airways na okrožnem sodišču v Kranju vložila predlog za stečajni postopek družbe. Zakonski rok, v katerem mora pristojno sodišče odločiti o začetku stečajnega postopka je 3 dni.

Pravice potrošnika v zvezi z odpovedjo letov prevoznika Adria Airways d.o.o. se razlikujejo glede na to, ali je potrošnik opravil zgolj nakup letalske vozovnice ali pa je letalski prevoz del paketnega potovanja.

Če je potrošnik kupil le letalsko vozovnico za lete, ki jih izvaja Adria Airways d.o.o. glede na stečaj, ti leti ne bodo izvedeni, saj je bila Adria Airways d.o.o. zaradi vložitve predloga za stečajni postopek in posledično odvzema licence, izbrisana iz sistema Amadeus, s katerim upravlja Mednarodno združenje za zračni transport (IATA).

V takem primeru lahko potrošniki svoje terjatve zaradi neizvedenih letov (odškodnino) prijavijo v stečajni postopek. V primeru stečaja pravne osebe je rok za prijavo terjatev 3 mesece od oklica začetka stečajnega postopka, ki bo predvidoma objavljen jutri, 2. 10. 2019 na spletni strani AJPES. O začetku stečajnega postopka in dokumentih, ki so potrebni za prijavo terjatev, bomo v nadaljevanju obvestili javnost.

Potrošniki, ki pa imajo kupljena paketna potovanja pri turističnih agencijah (kjer je poleg letalskega prevoza vključena tudi nastanitev in morebitne ostale storitve), se za morebitne informacije lahko obrnejo neposredno na turistične agencije, s katerimi imajo sklenjene pogodbe. Pri teh pogodbah namreč ni nujno, da je agencija kupila let pri prevozniku Adria Airways, temveč pri kakšnem drugem letalskem prevozniku in bo potovanje tudi nemoteno izvedla. Tudi v primeru, da je bil let kupljen pri letalskem prevozniku Adria Airways, to še ne pomeni, da potovanje ne bo realizirano. Za izpolnitev take pogodbe odgovarja organizator potovanja in sicer ne glede na to, ali vključene potovalne storitve izvaja sam ali jih izvaja drugo podjetje.

Turistične agencije bodo tako za izpolnitev pogodbe lahko iskale alternativne možnosti preko drugih letalskih prevoznikov. Pri tem seveda lahko pride tudi do kakšnih zamud ali odloženih letov, zato predlagamo potrošnikom, da so v takšnih primerih strpni. Pravice potnikov v primeru zamud, odpovedi leta in zavrnitve vkrcanja sicer ureja Uredba 261/2004. Pristojni nacionalni izvršilni organ za pravice letalskih potnikov je Agencija za civilno letalstvo Republike Slovenije (caa.si), zato predlagamo, da se potniki za informacije obrnejo neposredno na agencijo.