Dan odprtih vrat Inštituta za narodnostna vprašanja
Inštitut za narodnostna vprašanja (INV), ki v letošnjem letu praznuje 100-obletnico delovanja, stremi k raziskovanju, razumevanju in poudarjanju pomembnosti spoštovanja raznolikosti v družbi. Glede na premik k vse večji družbeni nestrpnosti in izključevanju postaja tovrstno delo vse pomembnejše. Ker so mlade generacije še posebej dovzetne za ponotranjenje negativnih mitov in stereotipov o manjšinah, je povezovanje z mladimi ključnega pomena. Odprt in interaktiven format dogodka bo omogočil medgeneracijski prenos znanja in izmenjavo izkušenj, kar ima lahko pomemben pozitiven vpliv tako na razvoj mladih kot tudi družbe kot celote. Poleg promocije znanosti ima načrtovani dogodek tudi ozaveščevalno-vzgojno vlogo.
Učenke in učenci Osnovne šole Koseze bodo dobili priložnost, da pobližje spoznajo delovanje Inštituta za narodnostna vprašanja ter njihovo dejavnost na področju manjšin, tako da bodo obiskali pet tematskih postaj, , kjer bodo spoznali različna področja, na katerih delujejo raziskovalci inštituta.
- postaja: v knjižnici bodo vsi učenci skupaj spoznali interaktivni zemljevid, ki so ga izoblikovali vsi sodelavci na Inštitutu za narodnostna vprašanja.
- postaja: izbrani raziskovalci bodo učencem predstavili svoje znanje in zanimivosti, ki so ga pridobili pri svojem raziskovanju italijanske in madžarske manjšine ter nemško govoreče skupnosti v Sloveniji.
- postaja: izbrani raziskovalci bodo učencem predstavili svoje znanje in zanimivosti, ki so ga pridobili pri raziskovanju različnih skupin priseljencev ter Romov.
- postaja: izbrani raziskovalci bodo učencem predstavili svoje znanje in zanimivosti, ki so ga pridobili pri raziskovanju zamejskih Slovencev v Avstriji, Hrvaški, Italiji in na Madžarskem.
- postaja: v sejni sobi inštituta se bodo ponovno zbrali vsi učenci in raziskovalci, kjer se bo odvil interaktivni kviz, ki bo vseboval vprašanja iz področij, ki so bila predstavljena na vseh tematskih postajah. Temu bo sledil kratek pogovor o pomembnosti spoštovanja raznolikosti in sprejemanja drugačnosti. V zaključku dogodka se bodo raziskovalci, učenci, učitelji ter ravnateljica šole pogovorili o vtisih, ki so jih pridobili skozi celoten dogodek.