Ljubljana z avtobusi na vodikov pogon in podnebnimi črtami na poti do brezemisijske mobilnosti
Vozila, polepljena z motivom podnebnih črt, javnosti sporočajo nujnost podnebnega ukrepanja in predstavljajo prvi korak k uvajanju te tehnologije v mestni javni potniški promet v Sloveniji. Podnebne črte so vizualni prikaz naraščanja globalnih temperatur, ki opozarjajo na posledice podnebnih sprememb.
Govorci na predstavitvi avtobusov na vodikov pogon so bili (od leve proti desne) podžupan Mestne občine Ljubljan Boštjan Koritnik, minster za okolje podnjebje in energijo Bojan Kumer in namestnik direktorja Ljubljanskega potniškega prometa Rok Vihar | Avtor: STA
Minister za okolje, podnebje in energijo Bojan Kumer je poudaril, da so vozila na vodikov pogon del prizadevanj za razogljičenje prometa, ki ostaja največji vir toplogrednih plinov v Sloveniji. Izpostavil je: »Novi avtobusi na vodikov pogon so korak v smer, ki jo slovenski promet nujno potrebuje – v smer razogljičenja. Če želimo doseči podnebno nevtralnost, se moramo vprašati, kako se premikati brez izpustov. Naša naloga je, da ljudem ponudimo javni prevoz, ki ga bodo izbrali, ker jim omogoča boljšo izkušnjo kot vožnja z osebnim avtomobilom.«
V letih 2023 in 2024 je bilo občinam v okviru Podnebnega sklada zagotovljenih 40 milijonov evrov za nakup brezemisijskih avtobusov in kombijev. Pretekli teden je bil objavljen nov razpis v višini 45 milijonov evrov, ki občinam omogoča nova naročila brezemisijskih vozil. Minister Kumer je na predstavitvi povabil vse občine, naj izkoristijo sredstva, ki so na voljo, ter posodobijo javni potniški promet, da bo ta tudi drugod po Sloveniji bolj udoben, učinkovit in, kar je ključno, brez emisij.
Podžupan Mestne občine Ljubljana Boštjan Koritnik je poudaril pomen trajnostnih ukrepov: »Občina mora na eni strani zagotoviti ustrezno infrastrukturo, hkrati pa narediti vse, da bodo alternative za trajnostno mobilnost na voljo.« Ob tem je dodal, da bodo avtobusi na vodikov pogon pripomogli k čistejšemu in prijetnejšemu mestu.
Namestnik direktorja LPP Rok Vihar je izpostavil pomen nove faze razvoja mestne mobilnosti: »Vstopamo v novo fazo razvoja javnega potniškega prometa v Ljubljani. V naslednjih letih bomo kot del Misije 100 podnebno nevtralnih in pametnih mest odločnejše uvajali sodobne in trajnostne rešitve. Začenjamo prevoze z avtobusi na vodikov pogon, kar je pomemben mejnik na poti k brezemisijski mobilnosti in ključen korak k dolgoročni podnebni nevtralnosti našega sistema.«
Podnebne črte na avtobusih so znanstveno utemeljen prikaz segrevanja planeta. Barvni prehodi od modrih do izrazito rdečih odtenkov ponazarjajo dvig globalnih temperatur in delujejo kot vsakodnevno opozorilo na posledice podnebnih sprememb ter pomen ukrepanja.
Z današnjim dogodkom Ljubljana potrjuje, da je prihodnost javnega prometa lahko okoljsko odgovorna, sodobna in usmerjena v ljudi. Sodelovanje med MOPE, Mestno občino Ljubljana in LPP dokazuje, da lahko javne investicije in ozaveščanje hkrati spodbujata okoljske in družbene cilje.