Vlada potrdila spremembe Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami
S predlogom novele zakona se v zakonodajo umešča nova skupina otrok s posebnimi potrebami, to so otroci z gluhoslepoto, ki doslej v zakonodaji niso bili posebej opredeljeni. Nova opredelitev bo gluhoslepim otrokom omogočila bolj prilagojeno izobraževanje.
Pomoč otrokom še pred odločbo o usmeritvi
Predlog zakona natančneje določa, da se otroku, pri katerem šola zazna učne težave ali potrebo po dodatni podpori, takoj nudi podpora oziroma pomoč in ne šele po končanem postopku usmerjanja. Podporo in pomoč bodo izvajali učitelji iz nabora ur razširjenega programa v osnovni šoli.
Preglednejša učna gradiva
Predlagane spremembe opredeljujejo tudi prilagajanje in pretvarjanje učnih gradiv za otroke s posebnimi potrebami v okviru javne službe. Predlog zakona vpeljuje tudi vzpostavitev digitalnega repozitorija oziroma središča z dostopom do potrjenih učnih gradiv za otroke s posebnimi potrebami.
Nova opredelitev spremljevalca otroka s posebnimi potrebami
Predlog zakona ukinja ločevanje na stalnega in začasnega spremljevalca. Predlog zakona opredeljuje pomoč spremljevalca, spremljevalca skupine in varuha negovalca v posameznih vzgojno-izobraževalnih in posebnih programih. Ti bodo lahko spremljali otroka tudi med organiziranim šolskim prevozom od kraja prebivališča do šole ali zavoda in nazaj, če otrok zaradi zdravstvenih potreb to pomoč potrebuje in je to določeno v odločbi o usmeritvi.
Več možnosti za vključitev v dom pri zavodu
Predlagane novosti razširjajo pravico do vključitve v oskrbo v v dom pri šoli s prilagojenim programom oziroma pri zavodu za vzgojo in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami. Sprememba omogoča, da se lahko učence ali dijaki, ki so dnevno vključeni v šolo ali zavod, ki izvaja programe, občasno namesti v celodnevno oskrbo. Rešitev je namenjena predvsem razbremenitvi družin, hkrati pa krepi podporno funkcijo šole oziroma zavoda.
Delovanje komisij za usmerjanje in digitalizacija
V predlogu zakona se število članov v komisijah za usmerjanje na prvi stopnji zmanjšuje s treh na najmanj dva. V komisiji bo lahko sodeloval tudi predstavnik šole, ki otroka pozna in lahko pojasni že izvedene oblike pomoči. Vlogo za odločbo o usmerjanju bo po spremembi zakona mogoče oddati tudi elektronsko. Vse te posodobitve bodo pripeljale do enostavnejšega in hitrejšega postopka v korist otroka.
Ovrednotenje individualiziranega programa ob zaključku šolskega leta
Predlog zakona prinaša spremembe na področju individualiziranega programa za otroka s posebnimi potrebami. Zagotavlja se večja fleksibilnost in možnost sprotnega prilagajanja vsebine individualiziranih programov potrebam otrok pri podpori in pomoči.