Prenova delovanja šolske inšpekcije
Šolska inšpekcija bo s pomočjo sistemskih pregledov spremljala kakovost delovanja vrtcev in šol. Gre za celovitejše preglede zavezancev, ki vključujejo preverjanje razumevanja, organizacije in izvajanja dejavnosti skladno z veljavnimi predpisi. Pri posameznem zavezancu naj bi se tovrsten pregled opravil praviloma vsako peto leto. Vsebine sistemskih pregledov se bodo izbirale glede na analize dejavnikov tveganja, ki jih opravi inšpekcija, ali na predlog ministra. Ob vsakem pregledu pri zavezancu se bo pripravilo tudi poročilo stanja pri zavezancu. Na podlagi tovrstnih posameznih poročil se ob zaključku sistemskega pregleda pripravi tudi skupno poročilo, ki vsebuje oceno stanja sistema vzgoje in izobraževanja na področjih, zajetih s pregledom.
Zakon uvaja določbi o strokovni pomoči in sodelovanju šolske inšpekcije z javnostjo ter drugimi organi. Strokovna pomoč se nudi znotraj postopka inšpekcijskega nadzora ali postopka sistemskega pregleda in ne pomeni splošnega svetovanja zavezancem v zvezi s predpisi ali v konkretnih zadevah izven postopkov. Sodelovanje z javnostjo in drugimi organi pa je namenjeno predvsem zagotavljanju pomoči šolski inšpekciji pri izvajanju njenega dela.
Zakon ohranja postopek inšpekcijskega nadzora, vendar brez delitve na redni, izredni in ponovni nadzor. Postopek inšpekcijskega nadzora je namenjen zagotavljanju zakonitega delovanja zavezanca. Izvaja se v javnem interesu in na podlagi ocene inšpektorja, da so podana tveganja za kršitve predpisov iz pristojnosti šolske inšpekcije ali ko gre za zadeve, ki so z letnim programom dela določene kot prednostna področja dela šolske inšpekcije. Za uspešnejši in učinkovitejši nadzor, zakon določa bistveno širši nabor možnih upravnih in prepovednih ukrepov ter predlogov, ki jih ima na voljo inšpektor v postopku inšpekcijskega nadzora.
Zakon podrobneje ureja pogoje, imenovanje in obveznosti izvedenca.