Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Raziskava PISA 2025: spremljanje bralne, matematične in naravoslovne pismenosti petnajstletnikov

Slovenija tudi letos sodeluje v mednarodni raziskavi o bralni, matematični in naravoslovni pismenosti PISA, ki jo izvaja Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj, ter omogoča primerjavo dosežkov učenk in učencev po svetu.

Na srednjih šolah, nekaterih izbranih osnovnih šolah in organizacijah za izobraževanje odraslih med 3. marcem in 25. aprilom 2025 poteka zbiranje podatkov o bralni, matematični in naravoslovni pismenosti petnajstletnikov ter petnajstletnic. Raziskavo v Sloveniji vse od vključitve vanjo koordinira in izvaja Pedagoški inštitut.

V raziskavi sodeluje približno 6400 dijakinj in dijakov ter učenk in učencev, ki rešujejo preizkus znanja in odgovarjajo na vprašalnik o svojih izobraževalnih okoliščinah, vključeni pa so tudi ravnatelji sodelujočih šol, saj njihovi odgovori prispevajo k boljšemu razumevanju pogojev izobraževanja.

Zbrani podatki omogočajo spremljanje trendov v doseganju ravni bralne, matematične in naravoslovne pismenosti petnajstletnikov in petnajstletnic v Sloveniji ter primerjavo teh ravni z drugimi državami. Rezultati raziskave so podlaga za ugotavljanje kakovosti izobraževalnega sistema ter učinkov sprememb v šolskem sistemu. K temu pomembno prispevajo vsi dijaki, dijakinje, učenci in učenke ter ravnatelji in ravnateljice, ki svoj čas posvetijo sodelovanju v raziskavi, nenazadnje pa tudi starši sodelujočih mladih s svojim soglasjem za njihovo sodelovanje ter šolski koordinatorji in koordinatorice, ki v sodelovanju s sodelavkami in sodelavci Pedagoškega inštituta organizirajo zbiranje podatkov na svoji šoli.

Vsem skupaj se zahvaljujemo za sodelovanje, ki prispeva k uspešni izvedbi raziskave PISA 2025.