Raziskava PISA 2025: spremljanje bralne, matematične in naravoslovne pismenosti petnajstletnikov
Na srednjih šolah, nekaterih izbranih osnovnih šolah in organizacijah za izobraževanje odraslih med 3. marcem in 25. aprilom 2025 poteka zbiranje podatkov o bralni, matematični in naravoslovni pismenosti petnajstletnikov ter petnajstletnic. Raziskavo v Sloveniji vse od vključitve vanjo koordinira in izvaja Pedagoški inštitut.
V raziskavi sodeluje približno 6400 dijakinj in dijakov ter učenk in učencev, ki rešujejo preizkus znanja in odgovarjajo na vprašalnik o svojih izobraževalnih okoliščinah, vključeni pa so tudi ravnatelji sodelujočih šol, saj njihovi odgovori prispevajo k boljšemu razumevanju pogojev izobraževanja.
Zbrani podatki omogočajo spremljanje trendov v doseganju ravni bralne, matematične in naravoslovne pismenosti petnajstletnikov in petnajstletnic v Sloveniji ter primerjavo teh ravni z drugimi državami. Rezultati raziskave so podlaga za ugotavljanje kakovosti izobraževalnega sistema ter učinkov sprememb v šolskem sistemu. K temu pomembno prispevajo vsi dijaki, dijakinje, učenci in učenke ter ravnatelji in ravnateljice, ki svoj čas posvetijo sodelovanju v raziskavi, nenazadnje pa tudi starši sodelujočih mladih s svojim soglasjem za njihovo sodelovanje ter šolski koordinatorji in koordinatorice, ki v sodelovanju s sodelavkami in sodelavci Pedagoškega inštituta organizirajo zbiranje podatkov na svoji šoli.
Vsem skupaj se zahvaljujemo za sodelovanje, ki prispeva k uspešni izvedbi raziskave PISA 2025.