Skoči do osrednje vsebine

Na seji Sveta za promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov tudi o promocijskih sredstvih za 2024

Ministrica Mateja Čalušić se je danes udeležila 8. seje Sveta za promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov. Člani sveta so se podrobno seznanili z zaključnim poročilom programa promocije mleka in mesa za obdobje od leta 2020 do 2022 ter predlaganim načrtom nadaljnjih aktivnosti za nov program promocije lokalnih kmetijskih in živilskih proizvodov v obdobju od 2023 do 2025.

Člani sveta za promocijo so se na tokratni seji seznanili z zaključnim poročilom triletnega programa promocije mleka in mesa za obdobje 2020 do 2022. V času izvajanja promocije lokalnega govejega in perutninsko mesa in mesa z oznako »izbrana kakovost – Slovenija« je bilo promociji namenjeno 1,394 milijona evrov, od tega 59,2 odstotka sektorskega prispevka, ostalo je prispeval proračun. Za promocijo lokalnega mleka in mleka z oznako izbrana kakovost – Slovenija pa 722.282 evrov, od tega je 53,36 odstotkov zbran prispevek sektorja, ostalo je prispeval proračun.

Mleko in meso sta sektorja kmetijske in živilske proizvodnje, kjer je Slovenija povsem samooskrbna, zato je še posebej pomembno, da domači potrošniki pri izbiri tovrstnih živil posegajo po domačih kakovostnih proizvodih, ki so certificirani, dodatno nadzorovani in jasno označeni z znakom izbrana kakovost – Slovenija, saj je to tudi neposredna podpora slovenskemu kmetijstvu in živilskopredelovalni industriji. 

Svetu je bil predstavljen tudi načrt nadaljnjih aktivnosti za nov program promocije lokalnih kmetijskih in živilskih proizvodov za 2023-2025. V letu 2024 so predvidena naslednja promocijska sredstva:

  • za promocijo lokalnega mesa in mesa z oznako izbrana kakovost – Slovenija 734.766,98 evrov, od tega 60 odstotkov prispeva sektor, ostalo zagotovi proračun,
  • za promocijo lokalnega mleka in mleka z oznako izbrana kakovost – Slovenija 356,500,00 evrov, od tega 60 odstotkov prispeva sektor, ostalo zagotovi proračun,
  • za promocijo lokalnega sadja in sadja z oznako izbrana kakovost – Slovenija 150.000,00 evrov, od tega 34 odstotkov prispevek sektorja, ostalo proračun.

Člani sveta so se seznanili z argumenti in cilji promocijskih kampanj, s ciljnimi skupinami, tonom komunikacije ter orodji in kanali komuniciranja. Poleg medijskega zakupa je tako v načrtu in delno že v izvajanju sodelovanje v oddaji Materchef ter drugih promocijskih dogodkih, kot je Teden restavracij, dan izbrane kakovosti in ambasadorji izbrane kakovosti, vse s ciljem večjega zaupanja v lokalne kmetijsko-živilske proizvode.

Svet se je nazadnje seznanil še s pripravo nove celostne grafične podobe (CGP) in nove kreativne strategije za komunikacijsko platformo in novim CGP napisom Naša super hrana. V pripravi so tudi nove kreativne rešitve in produkcija orodij za kampanjo mleka in mesa, kar bo v medijih vidna jeseni 2024.

Svet za promocijo v okviru Zakona o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov sestavljajo: Roman Žveglič (Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije – KGZS) – predsednik sveta, Danilo Potokar (KGZS), dr. Tatjana Zagorc (Gospodarska zbornica Slovenije - Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij / GZS – ZKŽP), mag. Anita Jakuš, (GZS - ZKŽP), Toni Balažič (GZS - ZKŽP), Alenka Marjetič Žnider (Zadružna zveza Slovenije), Ana Le Marechal Kolar in Jožica Župec (obe Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano).