Skoči do osrednje vsebine

Samoocena po modelu angleško Common Assessment Framework - CAF

Upravna enota Cerknica bo v aprilu 2024 pristopila k šesti samooceni po modelu angleško Common Assessment Framework - CAF. Z uporabo modela CAF je Upravna enota Cerknica začela leta 2004. Druga samoocena po modelu CAF je bila leta 2006, tretja leta 2008, četrta leta 2011 in peta leta 2019.

CAF je model za celovito upravljanje kakovosti, namenjen samoocenjevanju v javnem sektorju, v katerem se je tudi razvil. Model CAF je brezplačen in javno dostopen, organizacijam v javnem sektorju pa pomaga izboljševati delovanje. Namenjen je uporabi v vseh delih javnega sektorja, uporaben pa na državni oziroma zvezni, regionalni in lokalni ravni. Čeprav se je model CAF razvil v evropskem okolju, ga lahko uporablja katera koli javna organizacija povsod po svetu. Model CAF spada v družino modelov za celovito upravljanje kakovosti, zgleduje pa se po modelu odločnosti Evropskega sklada za upravljanje kakovosti. Je model za upravljanje delovanja, nekakšen kompas, ki vodstvu podjetja pomaga najti poti do odličnosti. Model CAF je zasnovan na domnevi, da se odlični rezultati delovanja organizacije, državljanov/strank, zaposlenih in družbe dosežejo strategijo vodenja ter načrtovanjem, s pomočjo zaposlenih, prek partnerstev, virov in procesov. Organizacijo hkrati obravnava z različnih vidikov: to je celovito analiziranje delovanja. 

Novi model CAF 2020 je peta različica modela. Temelji na preverjenem modelu CAF, ki je v uporabi od leta 2000. Posodobitve v različici modela CAF 2020 se večinoma nanašajo na digitalizacijo, prilagodljivost, trajnost in raznolikost. 

Cilji Upravne enote Cerknica so: olajšati spremembo kulture delovanja upravne enote v smeri izboljšanja kakovosti procesov, večje usmerjenosti k potrebam uporabnikov in večje učinkovitosti ob predpostavki, da odlične rezultate v delovanju upravne enote  in njenih odnosih z državljani, uporabniki, zaposlenimi in družbo kot celoto lahko dosežemo s pomočjo dobrega vodenja, s strateškim načrtovanjem in smotrnim upravljanjem z zaposlenimi, partnerstvi, viri in procesi. Model CAF povezuje analizo organizacijske strukture, procesov in ciljnih dosežkov z istočasnim oblikovanjem ukrepov za izboljšanje.