Skoči do osrednje vsebine

Ostro nasprotujemo zavajajočim informacijam, da onemogočamo izvedbo prireditev

Najprej pojasnjujemo, da se je šele 25. marca 2024 ob 24. uri končala javna obravnava predloga Uredbe o načinu uporabe zvočnih naprav na shodih in prireditvah (uredba). Po končani javni obravnavi bomo vse predloge pogledali in ustrezno dopolnili predlog uredbe. Javna obravnava je predvidena za čim širšo razpravo in seveda za zbiranje pripomb na predlog.

Predlog nove Uredbe zaradi večjega obsega sprememb nadomešča sedanjo Uredbo o načinu uporabe zvočnih naprav, ki na shodih in prireditvah povzročajo hrup.

S predlogom Uredbe se glede na predhodno ureditev mejne vrednosti kazalcev hrupa za prireditve ali shode NE spreminjajo. Za učinkovitejši nadzor nad spoštovanjem dovoljenj za začasno čezmerno obremenitev okolja s hrupom, dovoljene glasnosti prireditve ali shoda pa smo za vse prireditve ali shode, ki se izvajajo tudi v času noči (to je od 22. ure dalje), predlagali izvedbo meritev hrupa. Predlog Uredbe bo prav tako jasno opredelil največje število prireditev, izven prireditvenega prostora, ki se lahko izvedejo na istem kraju prireditve v koledarskem letu in trajajo tudi v čas noči. S predlogom uredbe je število tovrstnih prireditev povečano z zdajšnjih 12 na 18 prireditev na leto.

Za prireditve ali shode na prireditvenem prostoru pa ni omejitve, niti glede števila niti glede časa trajanja. O tem se organizator prireditve ali shoda sam dogovori z občinsko upravo.

Predlogi določbe te uredbe se tako kot v stari uredbi uporabljajo za vse shode ali prireditve, ki potekajo na prostem. Ne uporabljajo pa se, kadar gre za shod ali prireditev v objektu za športne ali druge javne prireditve, ki si je v skladu s predpisi s področja varstva okolja pridobil pravnomočno okoljevarstveno soglasje ali sklep o predhodnem postopku.

Poudariti je treba, da je hrup pomemben okoljski dejavnik, ki ga je treba urejati in s tem zagotoviti ljudem temeljne človekove pravice in ustrezen življenjski in bivalni prostor za življenje v lokalnem okolju. S predlogom uredbe namreč želimo urediti možnosti, da se v lokalnem okolju prireditve izvajajo, hkrati pa, da se omogoči okoliškim prebivalcem izvajati pravico do fiziološke potrebe po spanju, kar je temeljna življenjska pravica.

V izogib zavajajoči diskusiji si želimo, da vsi zainteresirani predlog celovito preberejo, in če imajo kakršnakoli vprašanja, pripombe, smo na Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo, kljub zaključku javne obravnave, na voljo za vsa pojasnila in pripombe in vse bomo ustrezno upoštevali. Z vsemi deležniki bomo nadaljevali dialog v konstruktivnem duhu. Vljudno vabljeni, da podate pripombe.

Že danes, torej manj kot dan po zaključku javne obarvane, smo imeli sestanek s tremi združenji občin – Skupnost občin Slovenije, Združenjem mestnih občin Slovenije in Združenjem občin Slovenije, kjer smo skupaj z občinami pregledali predloge in komentarje, ki smo jih prejeli v času javne razprave. In z dialogom nameravamo nadaljevati.

Glede veselic pa podajamo naslednje pojasnilo: po trenutnem predlogu je vse v rokah občine, ki nadzoruje tako število prireditev kot čas njihovega trajanja. Glasnost oziroma hrup prireditev pa mora biti znotraj z uredbo predpisanih mejnih vrednosti v skladu s trenutno uredbo in se ne spreminjajo.

Še vedno pa mora biti glasnost (hrup) prireditev znotraj z uredbo predpisanih mejnih vrednosti, ki so enake trenutno veljavnim. Trenuten predlog se od obstoječe uredbe, za primer veselic, razlikuje le v tem, da uvaja meritve hrupa, če ta traja dlje od 22. ure.