Skoči do osrednje vsebine

Slovenski turizem se predstavlja na vodilni globalni turistični borzi v Berlinu

V nemški prestolnici je danes vrata odprla vodilna globalna turistična borza (nemško Internationale Tourismus Börze - ITB) v Berlinu. Slovenija na svojem razstavnem prostoru poseben poudarek namenja doživetjem umetnosti in kulture, obenem pa utrjuje podobo pionirke na področju trajnostnega turizma.

Slovenija se na ITB Berlin, ki poteka od danes do četrtka, predstavlja z novo stojnico. Na razstavnem prostoru Slovenije bo vse do četrtka svojo ponudbo pod okriljem Slovenske turistične organizacije (STO) predstavljalo 26 destinacij in ponudnikov. Vsebinski poudarek je na umetnosti in kulturi, Slovenija pa hkrati utrjuje podobo pionirke na področju trajnostnega turizma.  

Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han je ob odprtju ITB Berlin povedal: »V Sloveniji radi rečemo, da smo turizem ljudje, in tako tudi živimo in delamo. V zadnjih dveh letih smo tako zagnali velik investicijski cikel v turizem v skupni vrednosti skoraj 360 milijonov evrov. Sofinanciramo obnovo in razvoj turističnih namestitev višje kakovosti, preoblikovanje smučarskih središč v gorske centre s celoletnim turizmom ter obnovo javne turistične infrastrukture. Poleg tega z veseljem ugotavljamo, da je turizem po pandemiji covida-19 pri nas okreval hitreje, kot smo sprva pričakovali.«

Minister je izpostavil pomen nemškega trga za slovenski turizem. Nemški turisti so namreč tradicionalno med prvimi tremi po številu prihodov in prenočitev turistov, v zadnjih letih pa celo na prvem mestu. Minister Han je poudaril, da lahko Slovenija ponudi prav tisto, kar nemški turisti najbolj iščejo: storitve zdravja in dobrega počutja, karavaninga in aktivnih doživetij v naravi.  

Direktorica STO mag. Maja Pak Olaj pa je navedla: »ITB Berlin je priložnost, da se organizatorjem potovanj z vsega sveta predstavimo z vsem, kar Slovenija kot destinacija ponuja – od neokrnjene narave in športnih aktivnosti do bogate umetnosti, kulturne dediščine, vrhunske gastronomije, odličnih storitev zdravja in dobrega počutja in trajnostnega prizadevanja destinacij in ponudnikov. V skladu z našo osrednjo dvoletno promocijsko in komunikacijsko temo bomo izpostavili doživetja s področja umetnosti in kulture. ITB Berlin je zlasti pomembna priložnost za nagovarjanje nemškega trga, ki je bil s 16-odstotnim deležem tujih prenočitev lani najpomembnejši tuji trg slovenskega turizma. Število prenočitev nemških gostov pri nas se je glede na predkovidno leto 2019 lani povečalo za kar 24 odstotkov. ITB Berlin je dragocena priložnost za krepitev prepoznavnosti in ugleda Slovenije kot turistične destinacije ter vzpostavljanje novih partnerstev in sodelovanj, ki bodo pripomogla k nadaljnji rasti in razvoju slovenskega turizma.« 

Na razstavnem prostoru I feel Slovenia pod okriljem STO svojo ponudbo predstavlja 26 destinacij, organizacij in podjetij: Turistično združenje Portorož, Zavod za turizem Šaleške doline, Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, Zavod za turizem Maribor, Turizem Ljubljana, Skupnost Julijske Alpe, Skupnost slovenskih naravnih zdravilišč, Javni zavod za turizem, kulturo in šport Občine Ormož, HIT Alpinea, Sava Turizem, Istrabenz Turizem, Terme Čatež, Unitur - Terme Zreče & Rogla, Terme Dobrna, Terme Krka, Terme Vivat, Feel Green Travel, Kompas Novo mesto, Kompas, Mtours, Palma, Relax Turizem, Javni zavod Ljubljanski grad, Postojnska jama, IGB in Kobilarna Lipica.  

Več o predstavitvi Slovenije na ITB Berlin 

Slovenski večer s praznovanjem 100-letnice Triglavskega narodnega parka  

Današnji slovenski večer, ki bo potekal ob robu borze ITB v Berlinu, bo priložnost za obeležitev stoletnice podpisa zakupne pogodbe za ustanovitev Alpskega varstvenega parka, predhodnika Triglavskega narodnega parka. Gre za pomemben mejnik v zgodovini razvoja naravovarstva in prizadevanj za zavarovanje dela Julijskih Alp v obliki edinega narodnega parka v Sloveniji.   

Triglavski narodni park bo to priložnost izkoristil za podpis pisma o nameri o sodelovanju na biosfernih z nemškim nacionalnim parkom Berchtesgaden, kar spodbuja pomembno strateško partnerstvo v Alpah med Julijskimi Alpami in nemško alpsko regijo Berchtesgaden Land.   

Direktor Javnega zavoda Triglavski narodni park dr. Tit Potočnik je dejal: »Triglavski narodni park letos praznuje 100 let od ustanovitve svojega predhodnika – Alpskega varstvenega parka. Slogan praznovanja Varstvo je obstoj poudarja, da so naši predniki naravo ohranili do te mere, da imamo danes na tem območju edini narodni park v Sloveniji. Tako kot je Triglavski narodni park eden od 13-ih v Alpah, enako velja za Narodni park Berchtesgaden v Nemčiji, s katerim se povezujemo. Oba sta gorska parka in imata podobne izzive, zato je izmenjava izkušenj in dobrih praks dobrodošla. Večino obiskovalcev Julijskih Alp predstavljajo nemški gostje. Slovenska turistična organizacija je ključnega pomena za pomoč pri njihovem informiranju in ozaveščanju, kam prihajajo, da vedo, kaj pričakovati in na kakšen način uporabiti svoj prosti čas v okolju Triglavskega narodnega parka in Biosfernega območja Julijske Alpe.«  

Na dogodku bo predstavljena tudi večkrat nagrajena najnovejša serija Elanovih smuči Primetime, 100-odstotno izdelanih v Sloveniji. Dogodek je začetek tesnejšega sodelovanja med znamko Elan in STO, predvsem na nemškem tržišču, ki je za Elan in slovenski turizem najpomembnejši. 

Večerni dogodek bo potekal na prizorišču Bolle Festsaal v središču Berlina. Pričakujemo okoli 200 gostov iz sveta turistične industrije, diplomacije, medijev, športnih in drugih organizacij.  

Utrinke dogajanja lahko spremljate na korporativnih profilih STO na družbenih omrežjih X in LinkedIn.