Skoči do osrednje vsebine

Začetek javne razprave o predlogu novele Zakona o spodbujanju investicij

Na spletnem portalu eDemokracija smo javno objavili predlog novele Zakona o spodbujanju investicij. Predlog novele bo v javni obravnavi do 15. januarja 2024. Zakon noveliramo zaradi prenosa določil uredbe Komisije EU o razglasitvi nekaterih pomoči za združljive z notranjim trgom, kar je nujno za ohranjanje skladnosti s pravili EU glede državne pomoči.

Predlog novele Zakona o spodbujanju investicij smo pripravili, saj je v slovenski pravni red potrebno prenesti posodobljena določila Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom oziroma Uredbe o splošnih skupinskih izjemah (angleško General Block Exemption Regulation – GBER).

GBER določa pogoje, pod katerimi je državna pomoč dopustna, in sicer na podlagi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije. Cilj uredbe je tako zagotoviti, da državna pomoč ne izkrivlja konkurence in ne ovira pravilnega delovanja notranjega trga EU.

Korigiranje nacionalne zakonodaje, torej Zakona o spodbujanju investicij, je tako nujno za ohranjanje skladnosti s pravili EU glede državne pomoči in bo omogočilo nadaljnje dodeljevanje pomoči v skladu z zakonom.

Ključne rešitve spremenjenega zakona

S spremembo besedila zakona spreminjamo dikcije pomenov izrazov na način, da je jasno, da investitor vlogo za investicijsko spodbudo lahko odda tudi preden ima v Sloveniji registrirano gospodarsko družbo ali podružnico tujega podjetja. Ob tem velja pogoj, da ima investitor bodisi gospodarsko družbo bodisi podružnico tujega podjetja v Sloveniji registrirano najkasneje v trenutku izplačila spodbude.

Predlog novele uvaja možnost pridobitve spodbude za podružnico tujega podjetja. Možnost ustanovitve in pridobitve spodbude za podružnico tujega podjetja bo veljala zgolj za gospodarske družbe s sedežem v državah članicah EU. Za ostale gospodarske družbe s sedežem v tretjih državah, bo še vedno veljalo, da morajo pred izplačilom spodbude v Sloveniji ustanoviti oziroma registrirati gospodarsko družbo.

Določa se tudi triletni rok zaključka investicije. V treh letih od izvajanja investicije morajo biti torej vsa dela končana, investicija pa izvedena v višini, obsegu in času, kot je določeno v pogodbi o dodelitvi spodbude.

Nekaterim dejavnostim, kot denimo proizvodnji in distribuciji energije, se že po obstoječi ureditvi ne dodelijo spodbude za investicije po zakonu. Mednje dodajamo dejavnosti:

  • v sektorju lignita in sektor širokopasovnih povezav,
  • na področju shranjevanja in prenosa energije,
  • poleg tega pa tudi projekte operativnih skupin evropskega partnerstva za inovacije (angleško European innovation partnerships - EIP) na področju kmetijske produktivnosti in trajnosti.

Dejavnost ladjedelništva in industrije sintetičnih vlaken se odstrani iz seznama dejavnosti, za katere se spodbude ne dodelijo.

Javna razprava

Javna razprava o osnutku predloga novele Zakona o spodbujanju investicij bo trajala do vključno ponedeljka, 15. januarja 2024. Vsi zainteresirani lahko svoja mnenja in predloge podajo prek spletnega portala eDemokracija, kjer je objavljen osnutek predloga zakona o spodbujanju investicij. Lahko jih pošljejo tudi neposredno na elektronski naslov: gp.mgts@gov.si s pripisom »Pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o spodbujanju investicij«. V dopisu se sklicujte na številko zadeve IPP 007-309/2023.