Skoči do osrednje vsebine

Dnevi slovenskega turizma letos osredotočeni na vlogo umetne inteligence v turizmu

Moderirana razprava na največjem strokovnem dogodku na področju turizma je izpostavila, da sta razvoj in uvedba naprednih tehnologij, posebej umetne inteligence, ena od glavnih prioritet digitalne preobrazbe in nadaljnjega razvoja slovenskega turizma. Na slavnostnem večernem dogodku Dnevov slovenskega turizma bodo tudi letos podeljena najvišja priznanja v turizmu.

Včeraj so se v Novi Gorici pričeli 13. Dnevi slovenskega turizma (DST), največji strokovni dogodek v turizmu v Sloveniji, ki ga partnersko pripravljajo Slovenska turistična organizacija (STO), Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport (MGTŠ) ter ključni partnerji. 

»Umetna inteligenca in novi poslovni modeli v turizmu«, ki že danes pomembno vplivajo na poslovanje vseh turističnih akterjev, so krovna tematika letošnjih DST. Na današnjem plenarnem dnevu letošnjih DST, ki gosti več kot 200 udeležencev, so se govorniki, panelisti in udeleženci moderirane diskusije strinjali, da sta uporaba umetne inteligence in digitalna preobrazba za uspešnost in krepitev odpornosti slovenskega turizma velikega pomena, prav tako pa so si bili enotni, da v turizmu ključni ostajajo ljudje.  

Odgovore na vprašanja, s katerimi se srečuje slovenski turizem na poti do nadaljevanja zelenega prehoda in digitalnega preboja, so na Plenarnem dnevu DST v uvodnem delu in na okrogli mizi podali najvidnejši predstavniki slovenskega turizma in strokovnjaki s področja turizma, digitalizacije, upravljanja v turizmu in priznani tuji govorniki, vizionarji in futuristi. 

Udeležence Plenarnega dneva sta uvodoma pozdravila gostitelja letošnjih DST, Samo Turel, župan Mestne občin Nova Gorica in Tomaž Repinc, predsednik uprave družbe HIT Nova Gorica.

Matjaž Han, minister za gospodarstvo, turizem in šport, je izpostavil: »Za nami je odlično turistično leto, saj smo v prvih devetih mesecih presegli rezultate enakega obdobja v rekordnem letu 2019 – zabeležili smo več kot pet milijonov gostov in preko 13 milijonov prenočitev. Veseli me, da je v preteklem letu za 45 odstotkov zrastla tudi dodana vrednost v gostinstvu in turizmu. V letu 2023 smo s strani evropskih in nacionalnih sredstev turizmu namenili kar 142 milijonov evrov in tako podprli 136 investicijskih projektov v skupni vrednosti 359 milijonov evrov. Slovenski turizem ima za prihodnost visoke cilje, pri doseganju teh pa bosta digitalizacija in umetna inteligenca zagotovo igrali pomembno vlogo. Zato me veseli, da se sodobnih tehnoloških pristopov vedno pogosteje poslužujejo tudi slovenski ponudniki turističnih storitev, a tehnologija nikoli ne bo nadomestila gostoljubnosti, prijaznih nasmehov in toplih medsebojnih odnosov. Ti ostajajo temelj gostinstva in turizma.«

Mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije, je poudarila, da bo umetna inteligenca spremenila turizem, na kar morajo biti akterji v turizmu pripravljeni: »Globalni in slovenski turizem plujeta v viharju medsebojno odvisnih in daljnosežnih geopolitičnih, družbenih, varnostnih, zdravstvenih, gospodarskih, okoljskih in drugih silnic, kriz in katastrof. A hkrati želja po potovanjih ostaja močna – potovalna industrija si postopno znova prisvaja nekdanji delež v BDP, krepi se obisk, vse bolj odgovorni popotniki pa iščejo avtentična doživetja. Panoga je zrela za uvajanje tehnoloških inovacij, vključno z umetno inteligenco. Turizem je ena najpomembnejših in najbolj perspektivnih panog slovenskega gospodarstva z jasno vizijo zelene butičnosti, manjšega odtisa in večje vrednosti za vse. Verjamem, da nam lahko nove tehnologije pomagajo uresničiti vizijo in podpreti usmeritev človeških virov tja, kjer prinašajo največjo dodano vrednost. V luči številnih pasti in tveganj se moramo tudi uvajanja umetne inteligence lotiti – inteligentno. Kako lahko to storimo, ugotavljamo na letošnjih Dnevih slovenskega turizma. Zahvaljujem se vsem partnerskim institucijam, s katerimi že 13. leto skupaj ustvarjamo ta dogodek z namenom podpreti nadaljnji razvoj in rast naše čudovite panoge. Napredek slovenskega turizma smo imeli pred očmi tudi, ko smo pripravljali nabor aktivnosti STO za leti 2024 in 2025. Prepričana sem, da bomo z njimi v največji meri izkoristili priložnosti in odgovorili na izzive, ki so pred nami.«   

Izjave predsednika Turistično gostinske zbornice Slovenije Andreja Prebila, predsednika Obrtne zbornice Slovenije Blaža Cvara in predsednika Turistične zveze Slovenije Dominika S. Černjaka, strokovna predavanja in ključni povzetki moderirane diskusije so na voljo v medijskem središču Slovenske turistične organizacije. Na You Tube kanalu STO pa bo v kratkem na voljo tudi posnetek celotnega dogodka Dnevi slovenskega turizma.