Skoči do osrednje vsebine

Odločitve s 36. seje vlade s področja kmetijstva, gozdarstva in prehrane

Vlada je na 36. seji obravnavala in sprejela dve točki s področja Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.

Sprememba Odloka o ustanovitvi Odbora za spremljanje izvajanja skupne kmetijske politike

Vlada je izdala Odlok o spremembah Odloka o ustanovitvi Odbora za spremljanje izvajanja skupne kmetijske politike (Odbor za spremljanje SKP), ki se objavi v Uradnem listu RS.

Sprememba Odloka o ustanovitvi Odbora za spremljanje izvajanja skupne kmetijske politike je potrebna zaradi reorganizacije Vlade RS, ki bo naknadno s sklepom imenovala člane v Odbor za spremljanje SKP.

V Odloku, ki je bil 6. januarja letos objavljen v Uradnem listu RS, je naveden seznam organov in partnerjev. Njihovi predstavniki se imenujejo za člane v Odbor za spremljanje SKP. Temu predseduje državni sekretar na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. V Odbor se imenujejo tudi člani relevantnih ministrstev in vladnih služb.

Mnenje o zahtevi Upravnega sodišča RS za oceno ustavnosti 66. člena Zakona o veterinarstvu

Vlada je sprejela mnenje o zahtevi za oceno ustavnosti 66. člena Zakona o veterinarstvu, ki ga pošlje Ustavnemu sodišču RS. Vlada v mnenju zavrača očitke o kršitvah 3. člena, drugega odstavka 120. in 153. člena Ustave RS.

66. člen Zakona o veterinarstvu (ZVet-1) ureja podeljevanje koncesije na področju javne službe v veterinarstvu. Upravno sodišče meni, da bi Zakon o veterinarstvu moral določati okvir, na podlagi katerega bi Upravno sodišče lahko presojalo ustreznost meril in skladnost podzakonskega predpisa z zakonom.

Uprava za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin (UVHVVR) podeljuje dve vrsti koncesij in sicer koncesije za izvajanje veterinarske službe, ki se financira na podlagi plačila strank (koncesijo pridobi vsak, ki izpolnjuje pogoje) in koncesije za izvajanje najmanjšega obsega zdravstvenega varstva živali iz 45. člena zakona, ki se financira iz proračunskih sredstev. Slednja je predmet upravnega spora, ker se izbere enega izvajalca na določenem območju, da ne prihaja do podvajanja del za naloge, ki jih predpiše RS in so obvezne za preprečevanje širjenja ali zatiranja bolezni živali.

ZVet-1 v 66. členu določa, da na podlagi javnih razpisov, ki se objavijo v Uradnem listu, UVHVVR dodeli koncesijo. ZVet-1 določa tudi, kaj mora vsebovati javni razpis, med drugim, da mora vsebovati pogoje, merila za izbiro ter druge morebitne strokovne in tehnične pogoje. Pogoji in merila za izbiro so podrobneje opredeljeni v Uredbi o mreži javne veterinarske službe, ki je bila sprejeta v letu 1998.

Glede na to, da 75. člen ZVet-1 Vlado pooblašča za določitev mreže javne veterinarske službe na območju Republike Slovenije, da Uredba predstavlja koncesijski akt, le-ta vsebuje vse elemente, ki so potrebni za izvedbo javnega razpisa. ZVet-1 je bil sprejet v času veljavnosti Zakona o gospodarskih javnih službah (ZGJS), ki je še vedno veljavni predpis, in v 32. in 33. členu določa sprejem koncesijskega akta (torej Uredbe Vlade).

ZGJS v prvem odstavku 32. člena določa, da se s koncesijskim aktom določijo predmet in pogoji opravljanja javne gospodarske javne službe za posamezno koncesijo. V 33. členu ZGJS je določena vsebina koncesijskega akta, ki med drugim vsebuje: območje izvajanja gospodarske javne službe, pogoje, ki jih mora izpolnjevati koncesionar, ter druge sestavine, potrebne za določitev in izvajanje gospodarske javne službe. Vse to Uredba o mreži javne veterinarske službe vsebuje. UVHVVR je merila v javnem razpisu zgolj ovrednotila, kar je Upravno sodišče v svojih sodbah, ko je bila pred desetimi leti že podeljena enaka koncesija, večkrat potrdilo kot pravilen pristop ter tudi ugotovilo da so bili postopki odločanja o podelitvi koncesije v skladu z določili ZVet-1 in predmetno Uredbo.