Skoči do osrednje vsebine

Krajevni urad Divača ponovno odprl vrata

S priložnostno slovesnostjo je svoja vrata ponovno odprl Krajevni urad Divača, ki bo deloval v prostorih na sedežu Občine Divača, uradne ure bodo vsako sredo od 13. do 17. ure.
Državni sekretar Trbič z gosti odpira krajevni urad.

Otvoritev Krajevnega urada Divača | Avtor: Ministrstvo za javno upravo

1 / 3

Dogodek je obeležila glasbena točka, zbrane pa so nagovorili: županja Občine Divača Alenke Štrucl Dovgan, vršilec dolžnosti načelnika Upravne enote Sežana Dušan Krt in državni sekretar na Ministrstvu za javno upravo Jure Trbič. 

»Z odprtjem vseh treh krajevnih uradov država daje pozitiven signal prebivalcem teh krajev in kaže na to, da ljudi sliši in sledi njihovim potrebam. To je še posebej pomembno v luči dejstva, da se prebivalstvo stara, zato je bližina storitev še toliko bolj pomembna, kar velja še zlasti v lokalnih okoljih, izven urbanih centrov. Ob tem pa ne smemo pozabiti tudi na to, da se s tem, ko ljudje lahko opravijo storitve v krajevnih uradih, zmanjšujejo vrste v upravnih enotah,” je izpostavil Trbič.

Poleg Krajevnega urada Divača z delom ponovno začenjata tudi Krajevni urad Komen in Krajevni urad Hrpelje. Vsi trije sodijo v organizacijsko strukturo Upravne enote Sežana.

Vsi trije krajevni uradi bodo delovali v prostorih, ki se nahajajo na sedežih občin; in sicer Občine Divača, Občine Komen in Občine Hrpelje-Kozina. Delovne naloge bodo izvajali javni uslužbenci, ki sicer delajo na sedežu Upravne enote Sežana. 

Uradne ure ponovno odprtih krajevnih uradov bodo potekale po naslednjem urniku:

Krajevni urad Hrpelje bo odprt vsako sredo od 8. do 12. ure;

Krajevni urad Divača bo odprt vsako sredo od 13. do 17. ure;

Krajevni urad Komen bo odprt vsak četrtek od 8. do 12. ure.

Krajevni uradi pokrivajo zadeve iz matičnega področja, registra stalnega prebivalstva, javnih listin (osebne izkaznice, potne listine), upravnih overitev, volilnih opravil ter spremljajoče strokovno - tehnične naloge. Poleg tega krajevni uradi sprejemajo vloge za pridobitev in preklic spletnega digitalnega potrdila za fizične osebe, upravne overitve – overitev podpisa, kopije, garantna pisma, objave ponudb za prodajo kmetijskih zemljišč ter sprejem vlog za napoved pridelkov vina in grozdja. 

Med leti 2020 in 2022 so bili krajevni uradi večkrat in za daljše časovno obdobje zaprti. Razlog so bili v večini primerov povezani z epidemiološko situacijo in ukrepi za preprečevanje širjenja  v tej zvezi, delno pa tudi zaradi obnove prostorov in zagotavljanjem kadrov. 

V nadaljevanju popoldneva se je državni sekretar Trbič na delovnem srečanju sestal tudi z načelnico in načelnikoma upravnih enot obalno-kraške regije (Kopra, Sežane in Pirana). Spregovorili so o nekaterih aktualnih temah in izzivih, s katerimi se soočajo upravne enote. Izmenjali so izkušnje na področju zaostankov, s katerimi se nekatere upravne enote soočajo predvsem na področju tujcev, v tej zvezi predvsem pri zaposlovanju tujih raziskovalcev in študentov, pa tudi gradbenih dovoljenj. Problematično je, po besedah načelnikov, zlasti veliko število nepopolnih vlog, ki jih upravne enote prejemajo, kar v večini primerov generira zaostanke. Če bi se takšnim vlogam lahko izognili, bi to pomenilo tudi velik prihranek časa in hitrejše reševanje zadev. 

Ob koncu srečanja so se sogovorniki dotaknili tudi reorganizacije upravnih enot. Državni sekretar Trbič je ob tem pojasnil, da bo ta načtovana in izpeljana v sodelovanju z načelnicami in načelniki in vsekakor v smeri boljših storitev za ljudi. Ob tem pa je poudaril tudi vidik zaposlenih. Kot je dejal, je v formuli izvrstne uporabniške izkušnje stranke tudi dejavnik odlične izkušnje zaposlenih.