Skoči do osrednje vsebine

Najboljša tuja investitorja leta 2022 sta podjetji Intersocks iz Kočevja in Plume Design iz Ljubljane

  • Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Javna agencija SPIRIT Slovenija in Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo sta tudi letos podelila priznanja za najboljše tuje investitorje, ki so v preteklem letu ustvarili izjemne rezultate ter prispevali k razvoju slovenskega gospodarstva. Na današnji slavnostni prireditvi v Grand Hotelu Plaza v Ljubljani sta nagrado FDI Award Slovenila 2022 prejeli dve podjetji: Intersocks, d. o. o. iz Kočevja v kategoriji ustvarjalno (Creative) in Plume Design, d. o. o. iz Ljubljane v kategoriji pametno (Smart).

Rdeča nit dogodka so bili zaposleni in njihova vloga pri uspešnosti podjetja ter skrb za njihovo rast in razvoj, o čemer je tekla beseda na okrogli mizi.

Strokovna komisija, ki je izbirala letošnje prejemnike nagrad FDI Award Slovenia, je v ožji izbor vključila zgolj tista podjetja, ki imajo najmanj 50 zaposlenih, njihovega števila od lanskega poslovnega leta niso zmanjševala in dosegajo dodano vrednost vsaj 35.000 evrov na zaposlenega. Podjetja morajo poslovati z dobičkom, imeti visoko bonitetno oceno, ne smejo biti davčni neplačniki in ne smejo poslovati z davčnimi oazami. V izbor se niso mogla uvrstiti podjetja, kjer je delež tujega lastnika manjšinski, in tista, v katerih je bila združitev ali pripojitev izvedena pred kratkim.

Matjaž Han, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo: »Sloveniji je v letu 2021 uspelo še povečati priliv neposrednih tujih investicij na 18,4 milijarde evrov, kar je v primerjavi z letom prej dobrih 10 odstotkov več. Še posebej spodbudno je dejstvo, da se priliv investicij povečuje že peto leto zapored. Slovenija ima na področju privabljanja tujih neposrednih investicij jasno vizijo. Tudi v prihodnje si bomo prizadevali privabiti družbeno odgovorna in trajnostno naravnana tuja podjetja z investicijskimi projekti z višjo dodano vrednostjo. Ta bodo prispevala k dvigu kompetenc naše delovne sile, pozitivno vplivala na inovativnost, tehnološki razvoj in okolje ter prispevala k enakomernemu regionalnemu razvoju. Dodatno si bomo prizadevali pritegniti še investitorje, ki bodo v Sloveniji odpirali raziskovalno-razvojne oddelke ter takšne investicije, ki bodo omogočale vključevanje in čim višji položaj naših dobaviteljev v verigah vrednosti.«

Rok Capl, v. d. direktorja SPIRIT Slovenija: »Tuji investitorji v našo državo prinašajo odličnost, napredne tehnologije in bogate izkušnje, zato so vitalen in strateški del slovenskega poslovnega okolja. Usmerjeni so v prihodnost, saj imajo po zaslugi mednarodne vpetosti dober dostop do virov sredstev in se lahko hitreje širijo. S širitvijo prinašajo nove razvojne priložnosti, nova znanja in nove poslovne sinergije. So tudi odlični ambasadorji slovenske države in gospodarstva v njihovih matičnih državah.« Poudaril je, da se agencija intenzivno ukvarja tudi v Sloveniji že prisotnimi tujimi investitorji. »Na SPIRIT Slovenija smo zasnovali program Nadaljnja rast in razvoj podjetij s tujim in mešanim kapitalom za individualno obravnavo tujih investitorjev pri nas. Izkazal se je za inovativen in uspešen pristop s strani države, s katerim podjetjem pomagamo pri izvedbi novih investicij, reševanju konkretnih težav v poslovnem okolju in pri povezovanju z državnimi institucijami. V njem je trenutno že več kot 80 podjetij.«

Tako Slovenska industrijska strategija 2030, kot tudi Program spodbujanja investicij in internacionalizacije za naslednje petletno obdobje, temeljita na pomembnih prednostih in priložnostih slovenskega - zelenega, ustvarjalnega in pametnega – gospodarstva. Njegove ključne konkurenčne prednosti so izpostavljene v nacionalni komunikacijski kampanji I feel Slovenia. Green. Creative. Smart., ki je namenjena dvigu prepoznavnosti in ugleda Slovenije ter celoviti promociji slovenskega gospodarstva na globalnem konkurenčnem trgu. Prav dve ključni prednosti slovenskega gospodarstva – ustvarjalno in pametno - sta bili tudi merilo pri izboru za podelitev letošnjih nagrad.

In kdo sta letošnja nagrajenca?

Prejemnik nagrade v kategoriji ustvarjalno (angleško Creative) je podjetje Intersocks, d. o. o. iz Kočevja.

Gre za sodobno, dinamično in v prihodnost usmerjeno podjetje, ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo nogavic ter distribucijo znanih blagovnih znamk v športnem in lifestyle segmentu, kot sta Crocs in Hunter. Prav tako trži dodatke k obutvi in pripomočke za različne športne aktivnosti. Na osnovi naprednega znanja, širitve in povečanja zmogljivosti proizvodnje je podjetju v preteklem letu uspelo doseči visoko dodano vrednost na zaposlenega. V dejavnosti proizvodnje nogavic so med vodilnimi podjetji po realizirani dodani vrednosti na zaposlenega, vodijo pa tudi po prihodku in dobičku. Kočevsko podjetje, v katerem je zaposlenih 170 ljudi, je del širše mednarodne družbe Intersocks Group, ki ima izpostave še v Švici, Italiji, na Hrvaškem in Poljskem. V Sloveniji je družba prisotna četrt stoletja, intenzivneje od leta 2018, ko je v Kočevju postavila lastno pletilnico. Njihova dodana vrednost na zaposlenega je bila v letu 2021 blizu 80.000 evrov, kar je velik napredek v primerjavi s preteklimi leti. Obenem vztrajno raste tudi število zaposlenih v podjetju. V zadnjih petih letih (obdobje 2017-2021) se je število zaposlenih podvojilo. V letu 2021 so v podjetju, ki je tradicionalno vezano na evropske in severnoameriške trge, ustvarili več kot 50 milijonov evrov prihodkov in približno 4 milijone evrov dobička. To so odlični rezultati upoštevajoč številne izzive v preteklem obdobju kot so: težja dobavljivost nekaterih vhodnih surovin, nepredvidljivi dobavni roki ter rast stroškov logistike, materialov in energentov.

Prejemnik nagrade v kategoriji pametno (angleško Smart) je podjetje Plume Design, d. o. o. iz Ljubljane.

Hitro rastoče podjetje z inovativnimi in pametnimi rešitvami kupcem ponuja celovito izkušnjo upravljanja telekomunikacijskih naprav v njihovih domovih. Zaposluje več kot 120 vrhunskih strokovnjakov in je v letu 2021 ustvarilo več kot 1,7 milijona evrov dobička od prodaje. Z dodano vrednostjo na zaposlenega 127.448,85 evrov v letu 2021 so visoko nad slovenskim povprečjem. Kot del globalnega podjetja Plume, ki je s svojimi rešitvami prisotno v več kot 30 državah po svetu, so zavezani k zagotavljanju vrhunskih naprednih rešitev za pametne domove v hitro razvijajočem se sodobnem svetu. Za pametne rešitve, ki so nameščene že v več kot 43 milijonov gospodinjstev po svetu, je globalno podjetje prejelo že številne nagrade. Med drugim tudi Cloud-Based Solution of the Year, Broadband World Forum 2Awards 2021, Best Cyber-security Solution at the ISPA awards 2021, Best Wi-Fi Innovation with Liberty Global at the Wi-Fi NOW awards at ONEConnect 2021. Sedež družbe Plume je v Silicijevi dolini v Kaliforniji, svoje lokacije pa imajo poleg Slovenije še na Poljskem, Tajvanu, Japonskem, v Sloveniji, Švici in Kanadi.

Rdeča nit dogodka so bili zaposleni in njihova vloga pri uspešnosti podjetja ter skrb za njihovo rast in razvoj. Dejstvo je, da konkurenčna prednost podjetij že dolgo niso več zgolj stroji, oprema in kapital, temveč zavzeti zaposleni. Ti so tisti, ki so – skupaj z vizionarskimi lastniki in vodji - zaslužni za uspeh podjetja. O tem, kako ravnajo s kadri, kako jih motivirajo in spodbujajo ter kako skrbijo za njihovo rast in razvoj, so na okrogli mizi spregovorile strokovnjakinje za kadre iz podjetij Domel, d. o. o., Ljubljanske mlekarne, d. o. o. in TPV Automotive, d. o. o.

Lani so nagrado FDI Award Slovenia 2021 prejela tri podjetja: Ljubljanske Mlekarne d. o. o. v kategoriji zeleno, Comtrade programske rešitve d. o. o. v kategoriji pomemben zaposlovalec v regiji in Papirnica Vevče proizvodnja d. o. o. v kategoriji dolgoročna prisotnost. Z nagradami za najboljše tuje investitorje – FDI Award Slovenia želi vlada Republike Slovenije ovrednotiti izjemne prispevke tujih investitorjev v slovenskem poslovnem okolju. Nagrade, ki jih SPIRIT Slovenija in Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo podeljujeta že od leta 2006, izkazujejo čast tako tujim lastnikom, slovenskim zaposlenim, kot njihovim dobaviteljem in kupcem, ki so osnovni gradniki njihovega uspeha.