Skoči do osrednje vsebine

Na človeka osredotočen pristop k razvoju

  • Služba Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo
11. strateška konferenca Vrednost inovacij je organiziral Mednarodni forum znanstvenoraziskovalnih farmacevtskih družb, Gospodarsko interesno združenje (GIZ) – na kratko FarmaForum. Slednji je predstavnik inovativne farmacevtske industrije v Sloveniji, kjer povezujejo 21 različnih farmacevtskih podjetij.

Sama konferenca je obravnavala na vrednosti temelječo zdravstveno obravnavo - NaVTeZ (angleško value-based healthcare), ki v središče postavlja pacienta in njegovo zdravje ter želi zdravljenje organizirati tako, da se z njim dose najboljše rezultate zdravljenja za pacienta.

Oktobra 2022 je bil zaključen EU projekt »Podpora izboljševanju kakovosti zdravstvenega sistema in varnosti pacientov v Sloveniji» (angleško Support for improving quality of healthcare and patient safety in Slovenia), v okviru katerega je bila med drugim opravljena analiza sistema kakovosti v Sloveniji in izbranih državah ter pripravljena Nacionalna strategija kakovosti in varnosti v zdravstvu 2022 – 2031. Prav tako je bil v oktobru letos objavljen priročnik Usmeritev za uvedbo na vrednosti temelječe zdravstvene obravnave. Na področju digitalizacije javnih storitev smo si v Službi vlade za digitalno preobrazbo zadali cilj, da bodo do leta 2030 vse ključne javne storitve na voljo prek spleta; vse državljanke in državljani bodo imeli dostop do svojih e-zdravstvenih kartotek. Intenzivno si prizadevamo okrepiti sodelovanje različnih deležnikov pri celotnem procesu priprave sistemskih rešitev in aktivnosti – že od faze identifikacije izzivov, načrtovanja rešitev ter snovanja najustreznejših pristopov za dejansko implementacijo teh rešitev.

Državna sekretarka dr. Aida Kamišalić Latifić je ob nagovoru poudarila pomen temeljnih pogojev digitalne identifikacije: »Za množično uporabo e-javnih storitev je temeljni pogoj enotna digitalna identifikacija uporabnikov. Zato smo si za cilj zadali vzpostavitev uporabniško prijaznih rešitev za digitalno identifikacijo, čezmejno interoperabilnost, enotno storitev za identifikacijo uporabnikov in podpisovanje ter zagotavljanje sodobnih in uporabniško prijaznih storitev zaupanja. Oktobra smo lahko začeli uporabljati e-osebno izkaznico z biometričnimi podatki ter dodatnimi elementi za sodobno e-poslovanje. Nova osebna izkaznica omogoča tudi izvedbo e-podpisa, enakovrednega lastnoročnemu. V prihodnjem letu pričakujemo njeno uporabnost tudi v postopkih, v katerih sedaj uporabljamo kartico zdravstvenega zavarovanja.«

V Službi vlade za digitalno preobrazbo se zavedamo pomembnosti zagotavljanja sodobne informacijske tehnologije za upravljanje zaupanja vrednih podatkov, vzpostavitev interoperabilnosti podatkov med institucijami in čezmejno, nadgradnje kataloga podatkovnih zbirk in vpeljave standardov za obdelavo podatkov ter vzpostavitve podatkovnih prostorov. Ob tem pa ne smemo pozabiti, da morajo biti  zaposleni v javnem sektorju digitalno opremljeni, usposobljeni za uporabo inovativnih metod in da se morajo zavedati pomena podatkov. Usposobljeni in motivirani državljani so ključ do boljših in inovativnih rešitev. Brez vlaganja v zaposlene, njihovo prekvalifikacijo in izpopolnjevanje, se bomo težje spopadli z nastajajočimi izzivi. Uporaba naprednih orodij in metod ter podatkov nam bo omogočila učinkovito upravljanje in odločanje.

Digitalne tehnologije imajo potencial za spodbujanje bolj vključujoče in trajnostne rasti s spodbujanjem inovacij, ustvarjanjem učinkovitosti in izboljšanjem storitev. Slovenija premore izjemne strokovnjake s področja informacijske tehnologije, inženirje in snovalce rešitev. Imamo spodbudno okolje za prototipiranje in testiranje. Če vse to povežemo z učinkovitim komuniciranjem, rednim dialogom in posluhom do vpeljave inovacij v javne storitve, imamo tako rekoč pripravljen recept za uspeh. Imamo številne ambiciozne cilje in verjamemo, da jim bomo kos s pravim pristopom in s sodelovanjem z vsemi deležniki.