Skoči do osrednje vsebine

Preko virtualnega okenca upravnih enot do določenih storitev e-uprave

V želji, da se še bolj približamo sodobnim storitvam po meri uporabnikov, smo začeli s poskusnim vpeljevanjem storitve Virtualno okence upravnih enot, ki v tem trenutku med drugim omogoča pridobitev potrdila o začasnem in stalnem bivališču ter o veljavnosti vozniškega dovoljenja. Do storitve lahko uporabniki dostopajo preko računalnika, tablice ali pametnega telefona.
Minister stoji za govornico v tiskovnem centru vlade, zadaj modri pano Vlade Republike Slovenije, ob strani slovenska in EU zastava.

Minister za javno upravo Boštjan Koritnik je predstavil prednosti storitve Virtualno okence upravnih enot | Avtor: Ministrstvo za javno upravo

Storitev, ki je še v poskusni fazi, je rezultat skupnega projekta Ministrstva za javno upravo in Službe Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo. Strankam oziroma uporabnikom omogoča, da opravijo storitev na daljavo, kljub temu pa v neposredni komunikaciji z zaposleno uslužbenko ali uslužbencem državnega organa. 

Minister za javno upravo Boštjan Koritnik je na skupni novinarski konferenci, na kateri sta projekt predstavila skupaj z ministrom za digitalno preobrazbo Markom Borisom  Andrijaničem, izpostavil: »V javni upravi si želimo s konkretnimi projekti približati storitve svojim strankam. S tem namenom uvajamo sodobne digitalne rešitve, ki so prilagojene potrebam državljank in državljanov. Virtualno okence upravnih enot omogoča varno in hitro urejanje storitev na spletu. Vsem, ki bodo zadeve urejali prek virtualnega okenca, namreč ne bo več treba fizično obiskati državnega organa temveč bodo lahko storitve opravili od doma. Podobno deluje portal eUprava, ob tem pa virtualno okence omogoča še neposredno komunikacijo z uslužbencem v organu na daljavo in v realnem času, kar pomeni, da iz prve roke stranke dobijo vse potrebne informacije. Na ta način se resnično približamo izvedbi storitve kot smo jo navajeni v živo na upravnih enotah.«

Poskusni projekt Virtualno okence upravnih enot se je začel novembra 2021. Poskusno sta ga začeli izvajati upravni enoti Domžale in Ljutomer, ki sta do današnjega dne uspešno izvedli skupaj 24 obravnav strank.

V tem trenutku je mogoče preko Virtualnega okenca upravnih enot pridobiti splošne informacije, potrdila iz uradnih evidenc in opraviti poizvedbe glede specifičnega postopka, ki ga za stranko vodi upravna enota. Po koncu poskusnega delovanja virtualnega okenca upravnih enot je v načrtu širitev te možnosti tudi na področje pridobivanja osebnih dokumentov, za kar pa je predhodno potrebna tudi ustrezna zakonska ureditev. Prav tako pa je v načrtu širitev na druge organe javne uprave.