Skoči do osrednje vsebine

Izjava direktorja Petra Gruma o aktualnem dogajanju v zvezi s sistemom naročanja na upravnih enotah

Generalni direktor Direktorata za informatiko Peter Grum je pojasnil aktualno dogajanje v zvezi s sistemom naročanja na upravnih enotah.

Kot je v izjavi za javnost poudaril generalni direktor Direktorata za informatiko Peter Grum, težave s spletno aplikacijo v okviru testne storitve UeNaročanje v sodelovanju z izvajalcem pospešeno odpravljajo. Dejal je, da bodo predvidoma v naslednjih dneh z dovolj visoko stopnjo varnosti lahko že zagotovili delovanje klicnega centra in telefonskega naročanja. 

Namen storitve UeNaročanje, ki je bila vzpostavljena testno na treh upravnih enotah (Ljubljani, Logatcu in Litiji), je bila poenostavitev poslovanja za državljane, kar bi omogočila rezervacija  termina, ki bi jo stranke prek sistema lahko izvedle same, lahko pa tudi s klicem v klicni center.

Med največjimi pomanjkljivostmi aplikacije je direktor Grum izpostavil: nepooblaščeno brisanje terminov, pregledovanje vseh prijav, posledično pa izpostavitev osebnih podatkov v vseh prijavah.

Zato je ministrstvo nemudoma pozvalo podjetje Ortus kot izvajalca storitve, naj sistem spletnega naročanja začasno umakne iz testne uporabe, kar je izvajalec tudi storil in tudi posredoval podatke o vseh rezerviranih terminih, da bodo upravne enote lahko sprejemale že naročene stranke. Upravne enote tako lahko nemoteno delujejo.

Ker so bili zaradi ugotovljene ranljivosti aplikacije izpostavljeni osebni podatki, torej ime, priimek, telefonska številka in elektronska pošta, so o incidentu obvestili tudi informacijskega pooblaščenca.

Izvajalec za omenjeno storitev še ni prejel plačila.

Posnetek celotne izjave generalnega direktorja Direktorata za informatiko Petra Gruma